poniedziałek, 28 marca 2022

Elvis i instrumenty - skrzypce

Kiedyś trafiłam na zdjęcie z Graceland, gdzie na schodach poustawiano różne gitary, a na dolnym stopniu ułożono skrzypce.

Zastanowiły mnie te skrzypce na schodach. Czyżby Elvis też na nich grał? Z pewnością niejeden raz miał skrzypce w ręce i próbował się zmierzyć z tym instrumentem, jak i z wieloma innymi, ale dlaczego znalazły się akurat na tej ekspozycji?

Wiem, że zostały tam umieszczone specjalnie, tylko nie wiem dlaczego. Tak przynajmniej wynikało z opisu EPE, która tę ekspozycję zrobiła. Sama zwróciła na nie uwagę, ale zamiast wyjaśnienia, napisała coś w tym stylu "odwiedź Muzeum Graceland, a dowiesz się wszystkiego" i tu pojawił się link do strony, gdzie rezerwuje się bilety.

Niemniej Elvis był faktycznie właścicielem skrzypiec Stradivarius. Acz zawsze myślałam, że to tylko kwestia inwestycji lub kolekcjonerstwa, lecz po tej ekspozycji nie jestem tego już taka pewna. W końcu z jakiegoś powodu ustawiono je wśród gitar, na których dobrze grał.

Kilka dni temu Aga podesłała mi linka do zdjęcia Elvisa ze skrzypcami. Co prawda nie gra na nich, tylko je trzyma. Zrobiono je w latach 50., kiedy Elvis faktycznie próbował poznać każdy instrument i jak napisało kiedyś Graceland na swoim blogu:
"(...) Elvis, który kochał wszystkie rodzaje muzyki, nigdy nie wahał się podnieść jakiegokolwiek instrumentu, żeby przekonać się co może na nim zagrać".
W każdym razie dotąd nigdzie nie spotkałam informacji by był to instrument, który opanował na tyle biegle by na nim grać. Być może, tak jak w przypadku trąbki, też wziął kilka lekcji gry na skrzypcach?

Niemniej gdyby ktoś z was miał na ten temat jakieś informacje lub inne zdjęcia, dajcie znać. Myślę, że ci, którzy byli w Graceland, mogą coś wiedzieć z odsłuchów.

Schody w posiadłości Graceland, na których wyeksponowano kilkanaście gitar Elvisa oraz ... skrzypce (prawdopodobnie jego Stradivariusy)!

Zdjęcie Elvisa ze skrzypcami, zrobione w latach pięćdziesiątych, które podesłała mi Aga. Nie wiem jednak gdzie, kiedy dokładnie i w jakich okolicznościach je zrobiono. Prawdopodobnie w jakimś obiekcie, w którym występował, gdyż wydaje mi się, że w tle widać kurtynę. Z tym że, jak słusznie zauważył Krzysztof Potocki w komentarzu, nie bezpośrednio po jego występie, gdyż w dżinsach raczej nie występował. P. S. Aga wynalazła pełne (to poniżej), z którego wycięto to pierwsze. Zdjęcie zostało wykonane na planie filmu "Loving you" ze Skipem Youngiem i Yvonne Lime (zdjęcia kręcono od 21 stycznia do 8 marca 1957 roku)

Jak już jesteśmy przy skrzypcach, to dwa zdjęcia. Po lewej w domu Elvisa przy Audubon Drive 1034, po prawej w Graceland, a na ścianach w obu tych domach ta sama półeczka zrobiona ze starych skrzypiec

A tu fajne grafiki wykonane przez jakichś fanów, na których jest Elvis ze skrzypcami


33 komentarze:

  1. Ooo..super,jestem mile zaskoczona,widząc tutaj zdjęcie,które podesłałam.Cieszę się i dziękuję:-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Rarytas. ) Nie widziałam nigdy wcześniej tego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie.Wtedy po raz pierwszy ujrzałam,jak mi się wyświetliło:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam kolejną perełkę,a dokładnie fajnie wykonaną przez kogoś grafikę z Elvisem i skrzypcami,a tutaj jest link do strony
    https://www.fanpop.com/clubs/elvis-presley/images/43770635/title/elvis-art-fanart

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie z występów. Elvis nigdy nie występował w dżinsach. To być może na planie filmu loving you... Może w przerwie między zdjęciami..
    Fajna ciekawostka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście,w tym filmie podczas wykonywania utworu,,Loving you'"ma na sobie dżinsową kurtkę i spodnie.To by nawet pasowało.

      Usuń
    2. Tak, z jego na pewno nie. Raczej to jakiś obiekt w Memphis. w latach 50. on zawsze chodził na koncerty ilekroć miał kasę, albo wpuszczali go wejściem dla personelu. Albo tak jak mówi Krzysztof, podczas kręcenia filmu. Jest taka scena jak Elvis kuca przy mamie siedzącej na widowni i ma taki sam komplet dżinsowy. Nie wiem czy to ten sam, ale taki sam.

      Usuń
    3. Bardziej możliwe,że podczas kręcenia filmu,gdyż jego rodzice byli statystami w tym filmie,skoro jego mama siedziała na widowni.To też bym brała pod uwagę.

      Usuń
    4. No właśnie. Chociaż widziałam jedno zdjęcie z koncertu w plenerze z lat 50., na którym miał spodnie dżinsowe, ale koszulę materiałową. To był chyba 1954 rok.

      Ale myślę, że opcja z "Loving you" jest najbardziej prawdopodobna.

      Usuń
    5. Tak,to będzie moim zdaniem film,bo nawet uczesanie podobne a to 1957 rok jest,a 1954 to raczej nie bardzo.

      Usuń
  6. Wykluczyć tego też nie można.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S.-Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz,czy ta kurtyna widoczna za nim to nie jest ta sama którą widać na filmie podczas utworu,,Loving you"?Bo zdjęcie nie jest niestety zbyt wyraźne.

      Usuń
    2. Ten brązowy kawałek? Hm, nie wiem.

      Usuń
    3. Wiem tylko, że zdjęcie jest z 1969 roku, chyba z konferencji prasowej w International Hotel.

      Usuń
    4. Aaaaa, nie doczytałam ... Ty mówisz o filmie, a ja myślałam o tym nowym zdjęciu. :)

      Trudno powiedzieć, bo mam tylko czarno-białe zdjęcie, ale w sumie pasuje. Mała orkiestra jest przed kurtyną, a przed nimi Elvis i kilku facetów tańczy na scenie (na części przed kurtyną, kurtyna jest w tle). I to by pasowało, że w przerwie wziął skrzypce od jednego z muzyków.

      Rozszyfrowane chyba, dzięki podpowiedzi Krzysztofa. :)

      Usuń
  7. No właśnie,możliwe,że to z filmu jest:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I widzę tu następną grafikę,super:-))

      Usuń
    2. No przecież to ta z linku od Ciebie. Braknie jakiejś z tych, co mi przesłałaś?

      Usuń
    3. Ja tylko panu Krzysztofowi odpisałam,że zdjęcie ze skrzypcami udało się niestety znaleźć tylko jedno niestety.A grafikę też tylko jedną przesłałam,tak więc wszystko jest ok,niczego nie brakuje.

      Usuń
    4. Tak, wiem. To ja się pogubiłam, bo mnie przekierowało nie na ten komentarz. :) Sorry. :)

      Usuń
    5. A ja się właśnie tak zastanawiałam o co tu chodzi,ale najważniejsze,że się wyjaśniło:-)

      Usuń
    6. A ja się zdziwiłam, że o kolejną grafikę pytasz. :) Więc weszłam jeszcze raz na tę stronkę i szukałam innego obrazu. :)))

      Jasne. :)

      Usuń
    7. Gdyby tak było,to bym podała jeszcze jeden link do konkretnego zdjęcia,ale podałam tylko jeden.Ot,zwykłe nieporozumienie:-)))

      Usuń
    8. No proszę,po prostu nie wierzę!!Mam kolejną grafikę z Elvisem i skrzypcami:-D.Ale ta jest ładna,bo ruchoma,tylko że czarnobiała,a tutaj link-https://en.picmix.com/pic/Elvis-9310558

      Usuń
    9. O! Faktycznie. Dzięki. :))) Trochę mnie denerwuje to miganie, może uda mi się to zmienić w bardziej płynne ...

      Usuń
    10. Oby się udało:-)

      Usuń
  8. Tak,to zdjęcie z grafiki to z konferencji z 69 r.gdzie był z Priscillą,bo oglądałam zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się że że się udało. Loving you 1957.
    Szkoda że brak kolejnych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fakt,szkoda,na razie tylko to się udało znaleźć:-/

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html