sobota, 20 listopada 2021

Jumpsuit - Blue Rainbow

Nazwa najczęściej spotykana:  White Blue Rainbow Suit
Nazwa alternatywna:  White Rainbow Suit
Inne nazwy:  White Toothpaste Suit,  White Turnpike Suit,  White Blue Swirl Suit
Linia / Seria:  Karate Style
Kolor wiodący:  biały
Linia kolorystyczna:  błękitna
Części kompletu:  1
Ilość elementów:  2
  • kombinezon - z poszerzonymi w szpic rękawami u dołu, z rozcięciem, wykończonym dwoma rzędami pokrytych białym materiałem guzików (trzy na rozcięciu z jednej strony oraz trzy z drugiej); nogawki z rozcięciem i niebieską fałdą; na przodzie i tyle torsu, niebieska tęcza, przechodząca z torsu na bok nogawki; poszczególne odcienie niebieskiego rozdzielone są złotym haftem; na haftach przezroczyste białe, niebieskie i granatowe kamienie oraz metalowe ćwieki, ułożone segmentami lub pojedynczo; rękawy gładkie bez wzoru; kołnierz napoleoński, zdobiony;
  • pasek - biały, szeroki, skórzany; zachowana ornamentyka z kombinezonu; z tyłu trzy metalowe emblematy, pośrodku okrągły, a po jego bokach dwa owalne, wszystkie okolone metalowymi ćwiekami; na klamrze owalny miedziany emblemat ze sławnym logiem "His Master's Voice", na którym pies Nipper słucha gramofonu; dwa rzędy łańcuchów średniej grubości o takich samych oczkach, ale w różnych kolorach - z oksydowanego złota i srebra;
Ilość egzemplarzy:   raczej jeden;
Chustki dla publiczności:  białebłękitne, niebieskie;
Projekt i wykonanie:  Bill Bellew, Gene Doucette, IC Costume Co.;
Używany na koncertach:
  • 10 maja 1974 roku, o godzinie 20:30, Swing Auditorium, San Bernardino CA (pas "White Blue Target Belt");
  • 12 maja 1974 roku, o godzinie 15:00, Selland Arena, Fresno CA (pas "White Blue Target Belt") (patrz opis);
  • 24 maja 1974 roku, o godzinie 24:00 (Midnight Show), Sahara Hotel, Lake Tahoe NV (pas "White Blue Target Belt");
  • 15 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30, Tarrant County Convention Center, Fort Worth TX (oryginalny pas);
  • 18 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30, Louisiana State University, Baton Rouge LA (oryginalny pas);
  • 22 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30, Civic Center, Providence RI (oryginalny pas);
  • 27 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30, University of Indiana, Bloomington IN (oryginalny pas);
  • 30 czerwca 1974 roku, o godzinie 15:00, Omaha Civic Auditorium, Omaha NE (oryginalny pas);
  • 2 lipca 1974 roku, o godzinie 20:30, Salt Palace, Salt Lake City UT (oryginalny pas);
  • 20 sierpnia 1974 roku, o godzinie 20:15 (Dinner show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (oryginalny pas);
  • 23 sierpnia 1974 roku, o godzinie 20:15 (Dinner show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (oryginalny pas);
  • 28 września 1974 roku, o godzinie 20:30, College Park Field House, College Park MD (oryginalny pas) (patrz opis);
  • 3 października 1974 roku, o godzinie 20:30, Civic Center, St Paul MN (oryginalny pas) (patrz opis);
  • 6 października 1974 roku, o godzinie 14:30, University Of Dayton, Dayton OH (oryginalny pas);
  • 9 października 1974 roku, o godzinie 20:30, Exposition Center, Abilene TX (oryginalny pas);
  • 19 października 1976 roku, o godzinie 20:30, Dane County Coliseum, Madison WI (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 25 października 1976 roku, o godzinie 20:30, Memorial Coliseum, Fort Wayne IN (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 25 listopada 1976 roku, o godzinie 20:30, MacArthur Court, Eugene OR (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 29 listopada 1976 roku, o godzinie 20:30, Cow Palace, San Francisco CA (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 3 grudnia 1976 roku, o godzinie 1:00, Hilton Hotel, Las Vegas NV (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 8 grudnia 1976 roku, o godzinie 24:00 (Midnight Show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 10 grudnia 1976 roku, o godzinie 22:00 (Dinner Show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • 27 grudnia 1976 roku, o godzinie 20:30, Wichita State University, Wichita KS (pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt");
  • podczas innych koncertów Sezonu 3 (od 16 do 27 maja 1974 roku) w Sahara Hotel, Lake Tahoe NV (dokładne daty nieznane);
  • podczas innych koncertów Sezonu 4 (od 11 do 14 października 1974 roku) w Sahara Hotel, Lake Tahoe NV (dokładne daty nieznane);

Opis:

Jumpsuit "White Blue Rainbow Suit" powstał na wiosnę 1974 roku. Przypuszczalnie nie przygotowano do niego pasa na czas, gdyż przez cały maj Elvis zakładał do niego "White Blue Target Belt", od kostiumu o tej samej nazwie. Dopiero od czerwca tegoż roku już do samego końca będzie nosił oryginalny, dedykowany do niego pas - "White Blue Rainbow Belt".

Natomiast kiedy powróci do użytkowania tego jumpsuitu w 1976 roku, będzie do niego nosił wyłącznie "White Two Piece Blue Shoulder Belt", od kostiumu o tej samej nazwie.

Wiemy, że w Sezonie 3 (od 16 do 27 maja 1974 roku) w Sahara Hotel, Lake Tahoe (NV), Elvis wystąpił w tym kostiumie więcej razy, choć z konkretnej daty znamy tylko jeden koncert. Według większości źródeł, w tym książki "Fashion for a King" (2011), Elvis wystąpił w nim także w Sezonie 4 (od 11 do 14 października 1974 roku) w Sahara Hotel, Lake Tahoe NV, ale też nie znamy konkretnego koncertu.

W przypadku koncertu o godzinie 15:00, 12 maja 1974 roku, dwa źródła, w tym strona elvisconcerts.com, wykazują jumpsuit "White Blue Rainbow Suit". Strona elvisconcerts.com załącza też zdjęcia od Cathi Avenell. Natomiast w internecie można trafić na informacje, że tego dnia wystąpił w "White American Eagle Suit" i tak datowane są niektóre zdjęcia Elvisa w tym kostiumie.

Czasem można spotkać informację iż 28 września 1974 roku, o godzinie 20:30, Elvis wystąpił w "Orange Two Toned Leather Suit". Faktycznie, są zdjęcia Elvisa w "Orange Two Toned Leather Suit" z tego dnia i obiektu, ale z backstage.

Jeśli chodzi o koncert o godzinie 20:30, 3 października 1974 roku, rosyjskie źródła podają "White Chinese Dragon Suit", ale sądzę iż to pomyłka.

Jednak pamiętajmy, że Elvis czasem był zmuszony się przebrać w trakcie koncertu, zwykle z powodu uszkodzenia kostiumu. Nie wszystkie takie przypadki zostały nagłośnione, więc czasem wykazywanie dwóch kostiumów do jednego koncertu może być zasadne.

Powszechnie uważa się, że "White Blue Rainbow Suit" powstał tylko w jeden egzemplarzu i nie ma żadnych pewnych dowodów, że było inaczej. Chociaż oczywiście hipotezy o dublu są. Według tych co twierdzą, że były dwa, ponoć oba były niebieskie w zbliżonych odcieniach, lecz jeden z nich w sztucznym świetle wychodził na zdjęciach bardziej fioletowo.

Nie mamy zbyt wiele jego zdjęć z wystaw. To jeden z tych kostiumów Elvisa, który jakoś nie przyciąga obiektywów fanów odwiedzających Graceland. Większość pochodzi z wystawy "Elvis Jumpsuits All Access", zorganizowanej w Graceland w 2007 roku. Nie widuje się go też na wystawach wyjazdowych, poza Graceland.

Nazwa "White Blue Rainbow Suit" ("Niebieska Tęcza") jest konsekwencją skojarzeń niebieskich pasów tęczy, cieniowanych od ciemnego do jasnego, gdzie przejścia barw podkreśla złoty haft oddzielający każdy z odcieni. To też nazwa stosowana przez środowisko metafizyczne, bliskie Elvisowi za życia. Użycie odcieni niebieskiego zamiast pełnej palety barw tęczy jest uważane za podkreślenie duchowości Elvisa, która w aurze człowieka objawia się przewagą barwy niebieskiej w różnych odcieniach, a w stanach najwyższych także fioletu. Niektórzy mówią też o "niebieskich Hawajach", które uwielbiał i o pochodzeniu Elvisa z "Błękitnej Gwiazdy" (patrz post: "Zjawiska paranormalne w życiu Elvisa").

"White Toothpaste Suit", to skojarzenie z wyciśniętą z tubki pastą do zębów. "White Blue Swirl Suit", to kręcenie, wirowanie, obracanie, trąba powietrzna, wir. Chociaż ja nie lubię tej nazwy, ponieważ taką samą ma inny jumpsuit Elvisa - "Blue Swirl Suit", to jednak wzór może się tak kojarzyć.

Natomiast najwięcej problemów nastręcza ostania nazwa "White Turnpike Suit". Słowa "turnpike" nie ma nawet w wielu słownikach. Nie radzą sobie z nim też translatory, albo w ogóle go nie tłumaczą, albo zwracają jakieś dziwności typu "turbacz", "turbina", "turban". Moje papierowe słowniki podają dwa znaczenia - "kołowrót" i "rogatka". Można jeszcze rozpatrywać tę nazwę jako dwa oddzielne słowa: "turn" plus "pike", lecz wtedy otrzymamy jeszcze dziwniejsze rzeczy, typu "wirująca pika", "obracająca się dzida" i tym podobne. Może ktoś z was ma jakąś hipotezę, co autor miał na myśli nazywając kostium "turnpike"?

Jeżeli kostium faktycznie był jeden, to od czasów Elvisa wciąż jest w Graceland. Oryginalny pas do niego, a także ten noszony alternatywnie, również.

W sklepie firmy B & K Enterprises Costume Co. przez lata był oferowany z repliką psa "White Two Piece Blue Shoulder Belt". Dopiero od jakiś dwóch lat, także z repliką pasa dedykowanego, "White Blue Rainbow Belt". Niezależnie od wybranego pasa, cena kompletu jest taka sama, 3.400,- dolarów.

*      *      *
*      *
*

Ex Post

Uzupełnienie (19 lutego 2022 roku):

Na aukcję trafiły dwie blaszki z brązu "Victor 'His Master's Voice" z psem Nipperem, czyli takie same jak te, które Elvis miał na pasie "White Blue Rainbow Belt".

Ile razy zostały wystawiane, nie wiem. Trafiłam na dwie takie aukcje:
  • 16 października 2010 roku, w domu aukcyjnym Gotta Have Rock and Roll [dane aukcji: Elvis Presley Stage Worn "Victor: His Master's Voice" Belt Buckle; Lot #124; Minimum Bid: $1,500; Final Bid: $0; Number of Bids: 0; Estimate: 1700-1900; Auction closed on Saturday, October 16, 2010; This lot is closed for bidding. Bidding ended on 10/16/2010] - nie została sprzedana;
  • 25 października 2019 roku, w domu aukcyjnym Julien's Auctions [dane aukcji: ELVIS PRESLEY RCA BELT BUCKLE; Lot #460; Lot Closed - Sold Price: $1,280; Estimate: $600 - $800 (5 bids); Icons And Idols: Rock 'N' Roll (#3239) 10/25/2019 10:00 AM EDT CLOSED!] - sprzedana za 1.280,- dolarów.
W opisie pierwszej z nich, podano między innymi:
"Jest to klamra do paska Elvisa Presleya noszona przez Elvisa na scenie podczas różnych występów, jak widać na zdjęciach pokazanych tutaj. Ta metalowa klamra do paska, o wymiarach 3,25 x 2,25, nosząca insygnia RCA Victor oraz zdjęcie psa słuchającego fonografu Victrola z napisem 'His Master's Voice' pod nim, była przymocowana do różnych wyszukanych pasków, które Elvis nosił na scenie. Klamra została pozyskana przez Tima Franklina, pracownika I.C. Costume Company w Hollywood w latach 70-tych i była częścią jego kolekcji. Pan Franklin był odpowiedzialny za usunięcie wielu dodatków z pasów i kombinezonów Elvisa i zastąpienie ich nowymi dodatkami z zapasów, które posiadał w magazynie. Na odwrocie klamry paska zaznaczał miejsce na pasku, z którego ją zdejmował. W tym przypadku zaznaczył na czerwono 'CTRT', aby wskazać, że została ona usunięta z prawej środkowej części pasa. Klamry takie jak ta były kupowane przez I.C. od Witon Belt Co. w Los Angeles i w większości przypadków były mocowane do pasa za pomocą drutu rybnego, ponieważ drut był przezroczysty i nie mógł być łatwo zauważony. Do pasa dołączony jest list od Tima Franklina oraz zdjęcia pokazane tutaj.".
W opisie drugiej aukcji podano tylko:
"Klamra do paska w kolorze brązu z psem słuchającym nagrania z napisem 'Victor 'His Master's Voice'. Z tyłu znajduje się stempel 'Lewis Buckles Chicago'* z dołączonym rzepem Velcro**. Dołączony list autentyczności podpisany przez Marty Lackera stwierdzający, że klamra do paska z brązu RCA została podarowana Elvisowi Presleyowi przez RCA Records, a następnie podarowana Lackerowi przez Presleya w latach 70-tych. Presley nosił klamrę przy różnych okazjach".
* Lewis Buckles Chicago - firma produkująca przede wszystkim metalowe klamry do pasów. Powstała w 1974 roku.

** Velcro - zarejestrowany znak towarowy dla tkaniny określanej popularnie jako rzep, wynalezionej w 1941 roku przez George'a de Mestrala i zarejestrowanej przez niego dziesięć lat później, w 1951 roku. Co jakiś czas na aukcjach pojawiają się różne blaszki z pasów Elvisa, które budzą wątpliwości, co do swojej autentyczności, jak te powyższe.

Zdjęcia dołączone do aukcji blaszki "Victor 'His Master's Voice", wystawionej przez Tima Franklina, (pracownika I.C. Costume Company w Hollywood), na aukcji Gotta Have Rock and Roll, 16 października 2010 roku

Zdjęcia dołączone do aukcji blaszki "Victor 'His Master's Voice", wystawionej przez Marty Lackera, (Memphis Mafia), na aukcji Julien's Auctions, 25 października 2019 roku

Na pasie "White Blue Rainbow Suit" były trzy blaszki "Victor 'His Master's Voice" - jedna na klamrze i dwie z tyłu pasa

To dwie różne blaszki, aczkolwiek żadna z nich raczej nie pochodzi z pasa "White Blue Rainbow Belt" Elvisa, ponieważ wszystkie ciągle na nim są, o czym można się przekonać w Graceland.

Przeanalizujmy te aukcje.

Aukcja Gotta Have Rock and Roll, z 16 października 2010 roku

Nie dziwię się, że kolekcjonerzy nie zdecydowali się na zakup tej blaszki, chociaż z pozoru jest bardziej autentyczna niż ta oferowana dziewięć lat później przez Marty Lackera. Niemniej widać, że to nówka sztuka, która nigdy nie była na pasie Elvisa. Jest w bardzo dobrym stanie, dlatego nie wierzę, że została wymieniona na inną, bo po co? Zresztą gdyby był jakiś istotny tego powód, pewnie podano by go w opisie, a tego nie uczyniono.

Wiarygodności przedmiotowi aukcyjnemu nie dodaje też nazwisko Tima Franklina, który w latach 70. był pracownikiem I.C. Costume Company w Hollywood Billa Belewa i miał stały dostęp do wszystkich elementów zdobniczych wykorzystywanych na kostiumach i pasach Elvisa. Co przypuszczalnie zostało zinterpretowane, że wystawił na aukcji jakąś blaszkę z zasobów magazynowych. I tak prawdopodobnie właśnie było.

Aukcja Julien's Auctions, z 25 października 2019 roku

Marty w swoim LOA pisze, że Elvis otrzymał tę blaszkę od RCA Records, a następnie podarował ją jemu, a także, że nosił ją przy różnych okazjach. Obie te informacje są niedorzeczne. Nie mógł jej dostać od RCA Records, skoro identyczne miał na swoim pasie "White Blue Rainbow Belt", a zatem pochodziły z I.C. Costume Company w Hollywood Billa Belewa lub Witon Belt Co. w Los Angeles, która robiła pasy lub ich elementy dla firmy Billa Belewa.

Aczkolwiek Marty Lacker podaje, że na odwrocie jest stempel "Lewis Buckles Chicago" z dołączonym rzepem Velcro, co sugeruje, że blaszkę wykonała firma Lewis Buckles z Chicago lub iż ta sztuka była ich własnością.

Równie abstrakcyjna wydaje się informacja, która mówi, że Elvis nosił ją przy różnych okazjach. Niby jak i gdzie ją nosił? Do czego dopinał? Znamy ją wyłącznie z pasa scenicznego "White Blue Rainbow Belt", więc coś tu nie gra. Być może to jakiś wzór, prototyp, odrzut, przygotowany przez Lewis Buckles z Chicago, jako kopia prawdziwej blaszki "Victor 'His Master's Voice", znanej z pasa Elvisa.

Dziwi sprzedaż blaszki z tak niewiarygodnym opisem i wyglądem. Jej stopień zniszczenia jest znaczny i nigdy by nie powstał, nawet przy bardzo intensywnej, wieloletniej eksploatacji. Prawdopodobnie na sprzedaży zaważył LOA od Marty Lackera, którego nazwisko uchodzi w środowisku Elvisa jako dość rzetelne w porównaniu z innymi osobami z jego ówczesnego otoczenia (choć niesłusznie, Elvis go odprawił).

Reasumując. Moim zdaniem żadna z tych blaszek nie należała fizycznie do Elvisa, nie były na jego pasie "White Blue Rainbow Belt" i nie nosił (używał) ich w innej formie (w inny sposób).

*
*      *
*      *      *

Replika jumpsuitu "White Blue Rainbow Suit" ze sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co. Od dwóch lat w ofercie również z repliką pasa dedykowanego do "White Two Piece Blue Shoulders Suit" (wcześniej tylko z repliką "White Two Piece Blue Shoulders Belt")

Replika jumpsuitu "White Blue Rainbow Suit" ze sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co. przez lata była oferowana wyłącznie z pasem od kostiumu "White Two Piece Blue Shoulders Suit", który Elvis też zakładał do "White Blue Rainbow Suit"

Replika jumpsuitu "White Blue Rainbow Suit", jaką od 2021 roku można kupić w sklepie firmy AJM (Ann Maker Jumpsuit), od jakiegoś czasu konkurencyjnej do firmy B & K Enterprises Costume Co.

Oryginalny pas "White Two Piece Blue Shoulder Belt", jaki Elvis zakładał do jumpsuitu "White Blue Rainbow Sui" w 1976 roku

Oryginalny pas "White Blue Rainbow Belt", dedykowany do jumpsuitu "White Blue Rainbow Sui" w 1974 roku

Oryginalny pas "White Blue Target Belt", jaki Elvis zakładał do jumpsuitu "White Blue Rainbow Sui" w 1974 roku

Fragmenty jumpsuitu "White Blue Rainbow Suit", na których dość wyraźnie widać haft łańcuszkowy, a na prawym także materiał fałdy w nogawkach spodni

Jumpsuit "White Blue Rainbow Suit" pokazywany na wystawach organizowanych przez Graceland. Poza pierwszymi dwoma zdjęciami i ostatnim, wszystkie pochodzą z wystawy "Elvis Jumpsuits All Access", zorganizowanej w Graceland w 2007 roku. Ostatnie zostało zrobiono pod koniec lat 80. i widać na nim tylko oryginalny pas. Natomiast jeśli chodzi o pierwsze dwa, to nie wiem co to za wystawa, chociaż mam z niej zdjęcia różnych kostiumów

Jumpsuit "White Blue Rainbow Suit" na wieszaku z innymi kostiumami Elvisa. Kim jest kobieta na zdjęciu, nie wiem

Strona z książki "Elvis Jumpsuits All Access", wydanej do wystawy zorganizowanej w Graceland w 2007 roku, o tym samym tytule

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Jerry Schilling i Elvis po koncercie (trudno powiedzieć, czy idą do auta z obiektu, na którym Elvis wystąpił, czy z auta już do hotelu). To prawdopodobnie maj lub czerwiec 1974 roku (jak sugeruje strona elvis-collectors.com)

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Elvis opuszcza obiekt Tarrant County Convention Center, w Fort Worth (TX), gdzie 15 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30, dał koncert. Wsiada do limuzyny i wraca do hotelu

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Elvis w drodze na scenę, 28 września 1974 roku, w College Park Field House, College Park (MD), gdzie o godzinie 20:30 da koncert

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Elvis wychodzi z hotelu i udaje się na University Of Dayton, Dayton (OH), gdzie da koncert, o godzinie 14:30, 6 października 1974 roku

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Elvis powraca do hotelu po koncercie, który dał o godzinie 14:30 na University Of Dayton, Dayton (OH), 6 października 1974 roku

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Na backstage z fanką z Belgii, Chantal Dambremont, w Hilton Hotel, w Las Vegas NV, tuż przed koncertem o godzinie 22:00, 10 grudnia 1976 roku

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. To 27 grudnia 1976 roku, Elvis wsiada do auta tuż po koncercie, który dał o godzinie 20:30, na obiekcie Wichita State University, w Wichita (KS)

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" poza sceną. Tutaj przed jakimś koncertem, ale nie wiem czy właśnie opuszcza hotel, czy już wchodzi na obiekt, w którym wystąpi

Elvis na scenie w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit", z pasem "White Blue Target Belt" od kostiumu o tej samej nazwie

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit", z pasem "White Blue Rainbow Belt", dedykowanym do tego kostiumu

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit", z pasem "White Two Piece Blue Shoulder Belt",od kostiumu o tej samej nazwie

Oryginalne, czarno-białe zdjęcia Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit", z pasem "White Two Piece Blue Shoulder Belt" - prawdopodobnie z jakiejś aukcji

Zdjęcia Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit", z koncertu o godzinie 20:30, który dał 9 października 1974 roku, na obiekcie Exposition Center w Abilene TX

Zrzuty ekranu stron aukcyjnych z informacją o aukcjach blaszki "Victor 'His Master's Voice" z brązu, takiej samej jak ta, która była na pasie "White Blue Rainbow Belt"

Przykładowe wydawnictwa muzyczne, na których okładkach znalazło się zdjęcie Elvisa w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit"

Elvis w jumpsuicie "White Blue Rainbow Suit" i dedykowanym pasie, podczas koncertu 27 czerwca 1974 roku, o godzinie 20:30; University of Indiana, Bloomington, IN

P. S.

Większość zdjęć po otwarciu w nowym oknie będzie można zobaczyć w większym rozmiarze.


13 komentarzy:

  1. Jeden z piękniejszych jumpow. Przez to oświetlenie wydawało mi się że są dwa rodzaje . Fioletowy i niebieski. Zwłaszcza w 76 inny niż w 74. Ale już wiem że to oświetlenie.
    W latach 70ych podobne stronę nosił zespół ABBA. Miałem ich show z 79 roku ..znajdę zdjęcia to podrzucę.

    OdpowiedzUsuń
  2. https://www.google.pl/search?q=ABBA+live+1979&sxsrf=AOaemvKzUpla-KhFEErF2qjcThbCRlXYWA:1637412890845&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsgNat_qb0AhVimYsKHU2tBnoQ_AUIBigB&biw=360&bih=600#imgrc=YSckdokCBKzJ_M

    OdpowiedzUsuń
  3. https://www.google.pl/search?q=ABBA+live+1979&sxsrf=AOaemvKzUpla-KhFEErF2qjcThbCRlXYWA:1637412890845&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsgNat_qb0AhVimYsKHU2tBnoQ_AUIBigB&biw=360&bih=600#imgrc=PutXGf6lQGrWPM

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie. Kolor to ponoć dowód. Według tych co twierdzą, że były dwa, to oba były w rzeczywistości niebieskie, ale w różnych odcieniach, z których jeden w światłach sceny wychodził na zdjęciach bardziej fioletowo.

    Nie pisałam tego, bo to informacje tylko z dyskusji między fanami, ale powiem szczerze, że sama już nie wiem. Dał stosunkowo dużo koncertów w tym stroju. Gdyby były jakieś dobre zdjęcia można by się było pokusić o jakąś analizę porównawczą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łał,no ten jump jest super.Ładnie ze sobą współgrają te kolory:-)Wzór również.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjemny i optycznie taki dość lekki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak,to nawet widać po materiale:-)I nawet mu w nim do twarzy jest.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak prawie we wszystkim. :) Chociaż w bieli i odcieniach niebieskiego było mu szczególnie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam dokładnie takie samo zdanie.Ogólnie to bardzo lubię połączenie tych dwóch kolorów.Nawet mam na ścianie przyczepionego takiego sztucznego dużego motyla,który wygląda jak żywy i ma właśnie skrzydła w piękne białoniebieskie wzory i jest posypany brokatem.On mi się nawet kojarzy z niektórymi jumpami Elvisa właśnie w takich barwach :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. P.S.- A skoro o motylach mowa to dla mnie właśnie sam Elvis we własnej osobie był niczym taki piękny barwny motyl,który pojawił się na krótko,żeby nacieszyć oko swoim widokiem i równie szybko zniknąć:'-(

    OdpowiedzUsuń
  11. Elvis był jak motyl, piękny i barwny. Zresztą w głosie też, potrafił zaryczeć barytonem czy basem, pociągnąć tenorem, a potem wejść w falset. Albo śpiewać delikatnie, eterycznie, niczym dotyk motyla.

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html