środa, 19 czerwca 2024

Omówienia piosenek - plany i realia

Początkowo planowałam omówić wszystkie piosenki z oficjanego katalogu Elvisa Presleya. Z podaniem autorów słów i muzyki, historią ich powstania, jaka w przypadku niektórych z nich jest niesamowicie ciekawa, słowami w oryginale i przetłumaczonymi na polski, a także z przykładami wykonań Elvisa live (z koncertów) i nagrań studyjnych, w tym "take-ów" (podejść nagrywania), które według mnie czasami są znacznie lepsze i ciekawsze interpretacyjnie niż te, jakie na płytę wytypował Elvis.

Niestety, jestem zmuszona wycofać się z tego pomysłu. W oficjalnym katalogu piosenek Elvisa jest ich minimum 836 (nie wiem w czym rzecz, ale liczba ta w zależności od źródła oscyluje od 836 do ponad 880).

I tak sobie policzyłam ... Rok ma 52 tygodnie i gdybym co tydzień omawiała tylko jedną piosenkę (a tyle trzeba liczyć minimum z pisaniem, wyszukiwaniem informacji i materiałów, ich selekcji, osadzaniu klipów i obrazów w poście), nie pisząc przy tym o niczym innym, zajęłoby mi to ... ponad 16 lat!

Jednak nie sposób przejść obok niektórych i nie wspomnieć o nich w kontekście wykonań Elvisa.

Dzięki awersji i pogardy Elvisa do plabacku oraz ponad dwóch tysięcy koncertów jakie dał od początku swojej kariery, mamy coś, czego nie ma żaden fan innego wykonawcy - od jednej do kilkudziesięciu wersji wykonań danej piosenki! W niektórych przypadkach może i kilkaset. Od nagrań profesionalnych, po amatorskie, poczynione przez fanów.

W związku z tym zaczynam nową serię postów - "♫ Utwór - [tytuł]", w której przedstawię tylko część piosenek z jego katalogu, jakie urzekły mnie iterpretacją, różnorodnością wokalu, czy zwróciły moją szczególną uwagę z jeszcze innego powodu.

Oczywiście nie zamieszczę wszystkich wykonań jakie mamy (choć to byłoby ideałem), tylko wybrane. NIE zachowam też układu, o jakim pisałam w pierwszym akapicie, to zbyt czasochłonne. Część tych informacji macie już na liście "Utwory" (dostępnej bezpośrednio - bez szukania - w poziomym panelu umieszczonym zaraz pod tytułem bloga), wystarczy kliknąć w daną piosenkę. Są tam dwie listy (jedna pod drugą), które prowadzą do www.elvispresley.com.au (pierwsza) i www.sergent.com.au (druga).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html