sobota, 4 czerwca 2022

Film "Elvis" - Cannes 2022

Dwunastominutowa owacja na stojąco na Lazurowym Wybrzeżu - pierwszy raz w historii Festiwalu Filmowego w Cannes 2022! Najdłuższa jaka dotąd miała miejsce w 76-letniej historii tego festiwalu (pierwszy odbył się w 1946 roku)*.

* W tym roku odbył się 75. doroczny Festiwal Filmowy w Cannes, we Francji na Lazurowym Wybrzeżu, a nie 76., ponieważ w 2020 roku z powodu COVID-19, odwołano wydarzenie.

Za co? Za film "Elvis".

Pierwszy raz w historii Festiwalu Filmowego w Cannes owacja na stojąco trwała aż 12 minut! Dostał ją film "Elvis", najnowsza produkcja Warner Bros. "Elvis", w reżyserii Baza Luhrmanna. Odtwórcą Elvisa jest Austin Butler, Colonela Thoma Parkera, gra Tom Hanks, a Priscillę, Olivia DeJonge.

Jeśli chodzi o Olivię DeJonge, na stronie TVN podano: "z którą Elvis spotykał się przez kilka lat w tajemnicy". Nie jest to możliwe. Kobieta urodziła się w 1998 rok, dwadzieścia lat po śmierci Elvisa! Chyba, że chodzi o jej matkę, Robyn. Jej nazwiska panieńskiego nie podaje żadne źródło, więc trudno tę informację zweryfikować. Imię Robyn nie pojawia się również w żadnym materiale w zestawieniu z Elvisem, zatem mało prawdopodobne by to o nią chodziło. Poza tym Olivia wraz z rodzicami, matką Robyn i ojcem Robem DeJonge, mieszka w Australii. Jednak takie przekłamania mają zawsze swoje źródło, chciałabym ustalić skąd to się wzięło.

Moim zdaniem, ta owacja wcale nie była dla filmu. Ci wszyscy, którzy bili brawa przez 12 minut, w rzeczywistości oklaskiwali głównego bohatera, z powodu, którego on powstał - wielkiego, wspaniałego, niepowtarzalnego Elvisa Presleya.

To tak, jak na tych wszystkich "Talent Show" na świecie, kiedy na scenę przed jury i publiczność wychodzi ktoś, kto śpiewa jego piosenkę i jest lub nie na niego wystylizowany wyglądem. Zanim jeszcze otworzy usta, otrzymuje wielki aplauz, na samo przywołanie wspomnienia o Elvisie.

Jak głosi plotka, Warner Bros, producent, miał wyłożyć na tę produkcję ponad 200 mln dolarów. Jak podano w jednym z artykułów: "Rozmach widać szczególnie w scenach koncertowych, nakręconych z użyciem technologii niedostępnych w czasach świetności gwiazdora".

Produkcję rozpoczęto w 2019 roku, główne zdjęcia w styczniu 2020 roku, ale przerwano je w marcu 2020 roku z powodu Covid-19, a następnie wznowiono we wrześniu 2020 roku. Światowa premiera filmu odbyła się 25 maja 2022 roku, podczas 75. Festiwalu Filmowego w Cannes.

Film zrobił duże wrażenie, o czym świadczy ta historyczna owacja. Na pokazie była też Priscilla, która obcałowała się z reżyserem i odtwórcami głównych ról. Jednak czy film zdobędzie "Złotą Palmę"? Nie, został pokazany poza konkursem, albowiem Elvis nie wpisuje się w środowisko żydowskiej finansjery, która rządzi także światem filmu, więc nie miałby żadnych szans. Niemniej ta owacja mówi wszystko, jest najlepszym jury.

75. doroczny Festiwal Filmowy w Cannes, we Francji (2022) - dwunastominutowa owacja na stojąco za film "Elvis", w reżyserii Baza Luhrmanna

75. doroczny Festiwal Filmowy w Cannes, we Francji (2022) - konferencja prasowa po pokazie filmu "Elvis", w reżyserii Baza Luhrmanna

75. doroczny Festiwal Filmowy w Cannes, we Francji (2022) - ekipa na czerwonym dywanie po pokazie filmu "Elvis", w reżyserii Baza Luhrmanna i rozmowy na jego temat z napotkanymi osobami

75. doroczny Festiwal Filmowy w Cannes, we Francji (2022) - sesja dla fotografów ekipy filmu i Priscilli po pokazie filmu "Elvis", w reżyserii Baza Luhrmanna

*      *      *
*      *
*

Ex Post

Ostatnie ustalenia (8 czerwca 2022 roku):

Ktoś w komentarzu podał kilka ciekawych informacji uzupełniających, dlatego postanowiłam je zamieścić poniżej.

Warner Bros ujawnił w poście na profilu filmu na Instagramie listę artystów, którzy będą zaangażowani w tworzenie soundtracku do filmu Elvis.

Ogłoszeniu towarzyszył cytat samego Elvisa Presleya: "Zrób coś wartego zapamiętania".

Niektórzy z artystów, którzy pojawili się na liście, pojawią się także w filmie. Na ekranie będzie można zobaczyć artystów takich jak: Sister Rosetta Tharpe, Little Richard, Arthur „Bigboy” Crudup i Willie Mae „Big Mama” Thornton.

Na ścieżce dźwiękowej znajdują się utwory oryginalne Elvisa Presleya, a także piosenki wykonane przez odtwórcę głównej roli – Austina Butlera.

Obok nich na ścieżce dźwiękowej będzie można usłyszeć także poniższych artystów: Ann Nesby, Alton Mason, Chris Isaak, Denzel Curry, Doja Cat, Eminem & Ceelo Green, Gary Clark Jr., Jack White, Lenesha Randolph, Jazmine Sullivan, Kacey Musgraves, Kodi Smit-McPhee, Les Greene, Maneskin, Nardo Wick, Paravi, Pnau, Rufus Thomas, Shonka Dukureh, Stevie Nicks, Swae Lee & Diplo, Tame Impala, Yola.

Chociaż na razie nie zostały ujawnione żadne utwory, które pojawią się w soundtracku, niektóre z nich można usłyszeć w zwiastunie, gdzie pojawiają się:
— Suspicious Minds – Elvis Presley,
— Unchained Melody – The Righteous Brothers,
— Vegas (chyba chodzi o "Viva Las Vegas") – Doja Cat,
— Hound Dog – Elvis Presley,
— Trouble – Elvis Presley,
— My Baby Left Me – Elvis Presley,
— Blue Suede Shoes – Elvis Presley,
— Heartbreak Hotel – Elvis Presley.

Data premiery soundtracku do filmu Elvis nie została jeszcze ogłoszona, ale najprawdopodobniej zostanie ona wydana tego samego dnia co film, czyli 24 czerwca 2022 roku.


Ex Post

Ostatnie ustalenia (24 czerwca 2022 roku):

W komentarzu "anonimowy" wrzucił wypiskę utworów z oficjalnego soundtracka wydanego do filmu. Utwory śpiewane przez Elvisa zaznaczyłam na niebiesko, żeby szybciej je wyłowić wzrokowo. Na fioletowo te, gdzie zmiksowano głos Elvisa z innym/i piosenkarzem/ami, a na czarno pozostawiłam pozostałych.

ELVIS (Original Motion Picture Soundtrack):

1. "Suspicious Minds" (Vocal Intro) (1) – Elvis Presley
2. "Also Sprach Zarathustra/An American Trilogy" – Elvis Presley
3. "Vegas" – Doja Cat
4. "The King and I" – Eminem & CeeLo Green
5. "Tupelo Shuffle" – Swae Lee & Diplo
6. "I Got A Feelin' In My Body" (1) – Elvis Presley & Stuart Price
7. "Craw-Fever" – Elvis Presley
8. "Don't Fly Away" (PNAU Remix) – Elvis Presley & PNAU
9. "Can't Help Falling in Love" – Kacey Musgraves
10. "Product of the Ghetto" – Nardo Wick
11. "If I Can Dream" (1) – Måneskin
12. "Cotton Candy Land" – Stevie Nicks & Chris Isaak
13. "Baby, Let's Play House" – Austin Butler
14. "I'm Coming Home" (Film Mix) – Elvis Presley
15. "Hound Dog" (1) – Shonka Dukureh
16. "Tutti Frutti" - Les Greene
17. "Strange Things Are Happening Every Day" – Yola
18. "Hound Dog" (2) – Austin Butler
19. "Let It All Hang Out" – Denzel Curry
20. "Trouble" – Austin Butler
21. "I Got A Feelin' In My Body" (2) – Lenesha Randolph
22. "Edge of Reality" (Tame Impala Remix) – Elvis Presley & Tame Impala
23. "Summer Kisses/In My Body" – Elvis Presley
24. "'68 Comeback Special" (Medley) – Elvis Presley
25. "Sometimes I Feel Like A Motherless Child" – Jazmine Sullivan
26. "If I Can Dream" (Stereo Mix) (2) – Elvis Presley
27. "Any Day Now" – Elvis Presley
28. "Power of My Love" – Elvis Presley & Jack White
29. "Vegas Rehearsal/That's All Right" – Austin Butler & Elvis Presley
30. "Suspicious Minds" (2) – Elvis Presley
31. "Polk Salad Annie" (Film Mix) – Elvis Presley
32. "Burning Love" (Film Mix) – Elvis Presley
33. "It's Only Love" – Elvis Presley
34. "Suspicious Minds" (3) – Paravi
35. "In the Ghetto" (World Turns Remix) – Elvis Presley & Nardo Wick
36. "Unchained Melody" (Live at Ann Arbor, MI) – Elvis Presley

Aczkolwiek od razu dodam, że soundtrack nie jest zbieżny z tym, co usłyszymy w filmie. Na przykład piosenkę "Unchained Melody" w filmie śpiewa ktoś inny, dopiero w kilkunastu ostatnich sekundach mamy Elvisa w oryginale.


Ex Post

Ostatnie ustalenia (25 czerwca 2022 roku):

Krótka recenzja po obejrzeniu filmu "Elvis" w poście: "Film "Elvis" - 24 czerwca 2022 roku (premiera kinowa)".


Ex Post

Ostatnie ustalenia (11 października 2022 roku):

Znalazłam ciekawą informację odnośnie strojów, jakie użyto w filmie. W tej sytuacji nie dziwi, że film pochłonął tak horrendalne nakłady, czego wcale w nim nie widać. Niestety, Baz Luhrmann na siłę próbował podnieść prestiż filmu na każdym kroku. Kostiumy nie wymagały angażowania Prady, mogła je przecież uszyć zupełnie nieznana, mała manufaktura.

Na stronie Zwierciadlo.pl, w artykule "Prada zaprojektowała kostiumy do filmu „Elvis”", z 17 czerwca 2022 roku, czytamy:
"Najnowszy film Baza Luhrmanna „Elvis” opowiadający historię jednego z najlepszych i najbardziej wyrazistych artystów lat 50. XX wieku to gratka nie tylko dla fanów muzyki, ale także mody tamtej dekady. Luhrmann, wielokrotnie nagradzany australijski reżyser, związany z branżą mody od lat (reżyseruje filmy reklamowe m.in. dla takich domów mody jak Chanel oraz jest konsultantem kreatywnym corocznej nowojorskiej Met Gali), doskonale wie, jak ważną rolę w stworzeniu odpowiedniej atmosfery na dużym ekranie pełni moda. Dlatego do współpracy przy filmie „Elvis” zaprosił jedną z najważniejszych projektantek XX i XXI wieku – Miuccię Pradę.

W filmie zobaczymy projekty dwóch marek włoskiej projektantki: Prada i Miu Miu. Wyjątkowość tej współpracy polega na tym, że kostiumy do filmu nie zostały zaprojektowane od zera, a powstały na podstawie istniejących już projektów obu marek. Aby jak najlepiej uchwycić ducha tamtej epoki, Miuccia razem z kostiumografką Catherine Martin w pierwszej kolejności przeanalizowały dokładnie garderobę Elvisa i jego żony Priscilli, amerykańskiej aktorki i modelki, a także styl całej dekady. Następnie szukały podobieństw w archiwach Prady i Miu Miu, odświeżając wybrane modele męskich garniturów oraz damskich kostiumów i sukienek. Było to możliwe, bo Miuccia Prada w swojej pracy często zagląda w przeszłość, przygląda się stylowi minionych dekad, by potem przełożyć go na współczesny język mody".
Ciekawe, co miały wspólnego z jumpsuitami, które też widzimy w filmie i raczej nie są przygotowane przez Pradę.

*
*      *
*      *      *


95 komentarzy:

  1. nie wiem nie moge się Danuś zalogować na twoją stronę. nie wiem co się dzieje. mam konto w google a tu się nie da. trudno.

    apropo ELVIS...
    Nie moge się już doczekać. myślałem że nie dożyję tego momentu,w którym jeszcze pójdę do kina na film o Elvisie i to dobrze zrobiony. A wydaje mi się że bedzie dobry bo jest dopieszczony w szczegółach.,.. odwzorowane stroje, tom hanks - który prywatnie jest fanem Elvisa...długopść filmu - prawie 3 h...odwzorowanie szczegółowe kolejnych etapów w karierze mistrza... mam tylko nadzieje że bedziemy słyszeć głos Elvisa gdy bedzie on śpiewał a nie jakiegoś przebierańca... oczywiście wszystkioch watków i teorii spiskowych nie odkryje bo nie o to tu chodzi... zresztą piecze też ma priscilla, ale napewno go nie postawi w złym świetle. bardzo jestem ciekawy. premiera 24.06... pójde pewnie dzień później - w świnoujściu bo akurat tam mnie ta premiera zastanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jego utwory też mają się w filmie pojawić,a jeśli chodzi o soundtrack do tego filmu to pojawią się tacy artyści jak Maneskin,Doja Cat,Eminem,Chris Isaak,Denzel Curry,Jack White,Lenesha Randolph,Jazmine Sullivan,Kacey Musgraves,Kodi Smit-Mc Phee,Les Greene,Nardo Wick,Paravi,Pnau,Rufus Thomas,Shonka Dukureh,Stevie Nicks,Swae Lee&Diplo,Tame Impala..Matko kochana,jak ja czytałam te nazwiska,to sobie pomyślałam,,Kto to do licha jest"?!Kompletnie nieznane mi osoby(oprócz Eminema oczywiście).Przyznam,że niestety, ale ta lista nazwisk to mnie naprawdę zniechęca do obejrzenia.

      Usuń
    2. :)))) Właśnie czytając Twój wpis chciałam napisać to, co napisałaś w ostatnich dwóch zdaniach. Gdy dojechałam do końca, patrzę, a y już to napisałaś. :)

      Dla mnie w filmie o Elvisie nie powinna się znaleźć żadna piosenka śpiewana przez kogoś innego, jeżeli nie ma na to uzasadnienia. Na przykład jest scena kiedy Elvis jest na koncercie Toma, to niech Tom śpiewa jakąś piosenkę. 200 milionów dolarów wydali, a posępili na opłatach za użycie wykorzystanie jego piosenek?

      Usuń
    3. Właśnie i to mi się nie podoba,bo skoro głównym bohaterem jest Elvis, to powinny być tylko i wyłącznie utwory wykonywane przez niego,a nie takie,które są wykonywane przez osoby których nazwiska nic mi nie mówią.

      Usuń
    4. ...c.d. - a jeszcze taką ciekawostkę znalazłam otóż 45 dni po premierze w Polsce film,,ELVIS" będzie można obejrzeć na HBO MAX.

      Usuń
    5. P.S.- ale niestety trzeba się tam zarejestrować i płacić.😖

      Usuń
    6. A premiera gdzie będzie w Polsce? W każdym mieście, czy jak?

      Usuń
    7. Raczej chyba w tych większych polskich miastach,ale spróbuję się dowiedzieć więcej na ten temat,bo sama niewiele wiem.

      Usuń
    8. W dużych kinach w miastach. Multikino 24.6.2022 premiera.

      Też mam zdanie jak wy.
      .. łudziłem się że jednak będzie śpiewać Elvis....była by to pierwsza i jedyna szansa usłyszeć muzykę Elvisa w filmie biograficznym bo nikt wcześniej tego nie zrobił.
      No zrobili do filmu Elvis z Kurtem russelem z 1979 ale to dopiero rok temu posłużyli głos Elvisa i pomyślałem sobie...ale mi ciekawostkę zrobili....chełpili się że to sensacja a to powinno być normalne !
      Zgadza się co piszecie...tyle kasy dali mogli wyłożyć jeszcze trochę na udostępnienie głosu jego..... Więcej szans nie będzie. Kto się do tego przykłada ? Przecież to by się zwrócilo wielokrotnie! Film biograficzny i jeszcze głos mistrza. Do tego plyta że ścieżka dźwiękowa i mamy hit podwójny...

      Usuń
    9. Ale żeby hip hopową muzykę w ELVISIE puszczać??Utwory Elvisa to chyba zremasterowane puszczą.Ale z tym hip hopem to polecieli...jak Łajka w kosmos.

      Usuń
    10. Ale się przed chwilą zdziwiłam,bo czytam,że u nas nawet w Jarocinie w kinie Echo ELVISA grają.Niby to nie jest jakieś Mutikino,ale jednak.😁

      Usuń
    11. Jak o tym hip-hopie przeczytałam, to prawie z krzesła nie spadłam. Dla mnie ten film już jest do du..., chociaż go nie widziałam. Ja w ogóle nie rozumiem idei, jak można w takim filmie nie dać oryginalnej muzyki, tylko skrzeczenie jakichś błaznów?!

      Usuń
    12. No niestety,zawsze jak się film ciekawie zapowiada,to muszą czymś spieprzyć,a mało tego to jeszcze trafiłam na informację,że ma się pojawić we filmie wątek o jego,,uzależnieniu od narkotyków".No nieeee....!Wiedziałam,że mu wizerunek zepsują,jak zwykle zresztą.😡😤

      Usuń
    13. I jeszcze ma być jakaś raperska muzyka,bo chcą,żeby film trafił do młodej publiczności,przez to robią uwspółcześnioną wersję Elvisa.Tego się niestety dowiedziałam.Zniechęcili mnie całkowicie.

      Usuń
    14. P.S.-a myślałam,że film wiernie odda klimat tamtych lat,a tu takie coś.👎

      Usuń
    15. No muzycznie tragedia pod każdym względem. Tak,n rap i narkotyki też zwróciłam uwagę ... Z tą młodą publicznością to głupota. Jeśli młodzi sięgają po Elvisa, to znaczy, że chcą ELVISA, a nie współczesną rąbankę, przed którą salwowali się właśnie do NIEGO!

      Ja się obawiam, że tam też techno będzie .... No muzycznie tragedia!

      Usuń
    16. Muzycznie tak,dno całkowite.

      Usuń
    17. P.S.-Zdjęcia już podesłałam.😊

      Usuń
  2. O, to u nas w POLSCE BĘDZIE?!

    Priscilla bardzo przytaknęła temu filmowi i to mnie niepokoi. No i nie podoba mi się trochę koncepcja - z tego co czytałam narratorem jest niby Colonel, ale nie wiem czy dobrze zrozumiałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.
      Priscilla przytaknela bo kasiorke dostanie i jest reprezentantka samozwańcza wszystkiego co Elvis..... Teraz to ona mi sama parkera przypomina. Nic nie wydają nowego a tyle muzyki leży w piwnicach....no poza tymi vipami co wchodzą i wybierają pewnie co chcą. ..za kasę.
      Tym bardziej jak wspomniałem skoro tak dba o Elvisa powinno być dopieszczone do końca. A z tego co mi się wydaje może tak nie być. Obym się jednak mylił..

      Usuń
    2. No właśnie,leży w piwnicach zapomniane,na co oni właściwie czekają?

      Usuń
    3. Na zmartwychwstanie Elvisa chyba🤣

      Usuń
    4. Ech..dużo bym za to dała,żeby tak się stało.

      Usuń
    5. P.S.-Krzysiu dowiedziałam się co ta Indianka Elvisowi dała w 77 przed koncertem,to był ręcznie wysadzany koralikami medalion życia.

      Usuń
    6. Krzysiu no musieli wziąć Priscillę, bo nie dostaliby praw użycia "Elvis" "Presley" "Graceland". Też mnie to wkurza.

      Usuń
    7. Parker w spódnicy. Wszystko zrobi źle. Z tą muzyką tez tak bedzie.
      W 2015 jak byłem w Graceland to zabrali nas do salki i przedstawili Elvisa tak fajnie,,, od młodych lat do aloha 73 .. .10 minut króciutkicg wystepów.
      w 2019 poszli na łatwizne i dali te przeróbki z płyty VIVA ELVIS takie wpsółczesne i krótszy pokaz... takie same mixy... no po co na siłę iść we współczesność? pokazać trzeba w czym / w kim się zakochaliśmy ...
      to tak jakby się czegoś wstydzili? że muzyka lat 50tych była taka surowa? no właśnie!
      to tak jakby nie wiem puścić Elvis on tour 1972 i podłożyć głos kogo innego a widzimy Elvisa.

      ps. zresztą co zrobili na 50-lecie ON TOUR? NIC. NIC! NIC!!!!!
      A leży sporo materiałów.
      Dali chyba IT happeded ... ten film z 1962 bo to 60-lecie.
      Ja p.....................e.

      :)

      Usuń
    8. Coraz mniej Elvisa w Elvisie,masakra jakaś.👎😖

      Usuń
    9. Ono chyba nie rozumieją, że nas nie przyciąga współczesność, tylko właśnie tamto brzmienie! Mnie nawet te remesterowane nagrania drażnią, bo to już nie jest ten klimat!

      Usuń
    10. Nie nie,to już nie jest to.Nawet koncert ,Aloha"w 2004 r przerobili,zmienili brzmienie i taki wypuścili na DVD.Jak ja to usłyszałam,to byłam rozczarowana.Kompletnie nie czuć klimatu tamtych lat.Celowo to chyba robią,żeby nas zniechęcić do Elvisa, czy jak??

      Usuń
    11. Mam takie wrażenie już od dłuższego czasu. Tylko to są pieniądze ich! Czy oni nie rozumieją, że działają na własną szkodę?

      Od 2008 roku trwa rugowanie Elvisa, jest solą w oku dla wielu, bo stale w rożnych rankingach, gdzie bierze się całą znaną pulę wykonawców, góruje. Mam zaczęty post na ten temat, ale jakoś nie mogę go skończyć, jak 220 innych. ;))))

      Usuń
    12. Góruje- właśnie,ale to świadczy o jego klasie,o tym jakim wspaniałym był artystą,nie do podrobienia.I to właśnie ich drażni ,że nikt się do niego nie może pod tym względem zbliżyć.220 postów nie skończonych??!Matko jedyna.😮😱😁

      Usuń
    13. I ta jego dominacja im przeszkadza. Niemniej o ile rozumiem motywację tych wszystkich, bo za tym idą pieniądze, to nie rozumiem Priscilli. Chociaż z drugiej strony ona nie ma nic do gadania, odkąd Lisa wszystko sprzedała.

      Usuń
    14. Bo w każdym gdzieś utknęłam. :) A to czegoś nie mogę znaleźć, a to mam sprzeczne informacje, a to jest tyle tego, że się gubię, a to ciągnęły mi się jumpsuity i na nich się skupiłam itp. :)

      Usuń
    15. Sprzedała a i tak tonie w długach.A co do postów to rzeczywiście tak bywa,gdy się ma tyle materiałów.Ale myślę,że będzie kiedyś wszystko zrobione.😊

      Usuń
    16. Bo żyje ponad stan. Cały świat fanów Elvisa ja utrzymuje, to się dipie poprzewracało. A ma długi, bo sprzedała i teraz inni kasę na Elvisie robią.

      Usuń
    17. Nie podoba mi się to wszystko.To się chyba nigdy nie zmieni,widać,że Elvisa wszyscy mają gdzieś,aby kasa i kasa.

      Usuń
  3. Krzysiu, no nie wiem czemu tak się dzieje, ale chyba to nie pierwszy raz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIestety. Z komórki działa z kompa z pracy też a z domowego nie🤣

      Usuń
    2. No to coś masz z kompem. Prawdopodobnie jakieś zabezpieczenia blokują.

      Usuń
  4. Chciałam się odnieść do fragmentu postu,który mówi o tym,że film wznowiono w 2021 r.po ponad rocznej przerwie spowodowanej pandemią.A ja dowiedziałam się,że przerwano go w marcu 2020 r.a wznowiono we wrześniu 2020 roku.Czyli przerwa trwała jakieś pół roku,no chyba że ja trafiłam na złą informację.A budżet wyniósł 32 mln.dolarów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..c.d - a zdjęcia rozpoczęto pod koniec stycznia 2020 roku.

      Usuń
  5. Dzięki Aguś, zaraz poprawię. W materiale, z którego wzięłam tę informację było to bardzo nieprecyzyjnie napisane.

    Hm.... Napisałaś, że przerwano w marcu 2020, a rozpoczęto pod koniec stycznia też 2020 .... I teraz nie wiem, czy rozpoczęto w styczniu i po dwóch miesiącach przerwano. Czy przerwano w marcu 2020 i wznowiono w styczniu 2021?

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak na Wikipedii jest,że rozpoczęto pod koniec stycznia 2020,w marcu 2020 przerwano,gdy u Toma Hanksa i jego żony wykryto Covid -19,a we wrześniu tego samego roku znów wznowiono.No mam nadzieję że tam prawdę piszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danuś,podesłałam Ci mailem link do strony,na której jest to opisane

      Usuń
    2. To by miało sens chronologiczny

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Trochę nie na temat,ale podesłałam mailem informację o medalionie,który Elvis dostał od Indianki.

      Usuń
  8. Po obejrzeniu kilku zwiastunów film zapowiada się ciekawie 😍
    Co do ścieżki dźwiękowej, to myślę i mam nadzieję, że się nie mylę i w większości usłyszymy piosenki Elvisa w jego wykonaniu. 🎶 ❤️ 🎶

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elvis – soundtrack

      Warner Bros ujawnił w poście na profilu filmu na Instagramie listę artystów, którzy będą zaangażowani w tworzenie soundtracku do filmu Elvis.

      Ogłoszeniu towarzyszył cytat samego Elvisa Presleya:
      ,,Zrób coś wartego zapamiętania".

      Niektórzy z artystów, którzy pojawili się na liście, pojawią się także w filmie. Na ekranie będzie można zobaczyć artystów takich jak:
      Sister Rosetta Tharpe, Little Richard, Arthur „Bigboy” Crudup i Willie Mae „Big Mama” Thornton.
      Na ścieżce dźwiękowej znajdują się utwory oryginalne Elvisa Presleya, a także piosenki wykonane przez odtwórcę głównej roli – Austina Butlera.
      Obok nich na ścieżce dźwiękowej będzie można usłyszeć także poniższych artystów:
      Ann Nesby
      Alton Mason
      Chris Isaak
      Denzel Curry
      Doja Cat
      Eminem & Ceelo Green
      Gary Clark Jr.
      Jack White
      Lenesha Randolph
      Jazmine Sullivan
      Kacey Musgraves
      Kodi Smit-McPhee
      Les Greene
      Maneskin
      Nardo Wick
      Paravi
      Pnau
      Rufus Thomas
      Shonka Dukureh
      Stevie Nicks
      Swae Lee & Diplo
      Tame Impala
      Yola
      Chociaż na razie nie zostały ujawnione żadne utwory, które pojawią się w soundtracku, niektóre z nich można usłyszeć w zwiastunie, gdzie pojawiają się:

      Suspicious Minds – Elvis Presley
      Unchained Melody – The Righteous Brothers
      Vegas – Doja Cat
      Hound Dog – Elvis Presley
      Trouble – Elvis Presley
      My Baby Left Me – Elvis Presley
      Blue Suede Shoes – Elvis Presley
      Heartbreak Hotel – Elvis Presley

      Data premiery soundtracku do filmu Elvis nie została jeszcze ogłoszona, ale najprawdopodobniej zostanie ona wydana tego samego dnia co film, czyli 24 czerwca 2022 roku.

      Usuń
    2. Ciekawa informacja,dzięki.😊

      Usuń
    3. Boje się że np. Eminem zaśpiewa Elvisa.
      Oby to były kawałki Elvisa śpiewane przez mistrza.

      Usuń
    4. Eminem??Ja sobie nie wyobrażam,żeby raper muzykę Elvisa miał wykonywać.On by nawet nie wiedział,jak się za to zabrać.Dobre sobie he he.😂

      Usuń
    5. Wszyscy liczymy na to, że kiedy będzie śpiewał Elvis (Butler) to będą to oryginalne wykony Elvis😉

      W zwastunie Eminem rapuje swój utwór nie Elvisa, ale np Maneskin już śpiewa If I Can Dream.
      Obie piosenki w zwastunach są jednak tlem do sceny w filmie, a nie utworami wykonywanymi przez filmowego Elvisa.

      Usuń
    6. https://www.instagram.com/tv/Cd6AR9hpowI/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

      Usuń
  9. https://m.youtube.com/watch?v=q35bMSbb5SY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Linki niestety nie działają ale wystarczy wpisać na YouTube
      Eminem - Elvis
      Maneskin - Elvis
      I wyświetla zwiastuny

      Usuń
  10. Dzięki za obszerne wyjaśnienia. A, ze tak zapytam, to Ty Krzysiu jako anonimowy, czy ktoś inny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😉
      Państwa dyskusja w komentarzach zmotywowała mnie do poszukania informacji na temat ścieżki dźwiękowej, bo ja od początku byłam nastawiona na utwory Elvisa w oryginale.
      Oczywiście pewności nie mam, ale informacjie z zwiastunów, wywiadów i artykułów wskazują na to że usłyszymy tam prawdziwego Elvisa .
      Mam nadzieję, że się nie zawiedziemy 😊

      Usuń
    2. :) Dzięki, dorzuciłam do postu podane przez Ciebie Informacje. Tak, jak tu padło już w rozmowie, dla mnie film biograficzny o piosenkarzu (zwłaszcza, że są nagrania) bez jego własnych wykonań utworów, to nieporozumienie.

      Usuń
  11. To mnie uspokaja. Byłby to pierwszy film biograficzny o Królu z jego muzyką... .o dziwo.
    Oby.
    Poza remasterem filmu ELVIS z Kurtem Russelem... ale film był z 1979 a zrobiono przeróbkę dopiero w 2021.

    OdpowiedzUsuń
  12. Krzysiu, widzisz tę listę wykonawców? Więc za dużo oryginalnego Elvisa tam nie będzie, a szkoda, bo fragmenty, które są w sieci pokazują, że jest zrobiony faktycznie z rozmachem. Odsłuchałam link z komentarza, no źle Maneskin nie zaśpiewał "If I can dream", ale jak dla mnie to profanacja, jeśli ktoś zna historię tej piosenki. To jest jak hymn Elvisa i powinna wybrzmieć w oryginale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem tego samego zdania,bo skoro jest tyle jego oryginalnych utworów to powinno ich być jak najwięcej.

      Usuń
  13. Ja tylko się pytam...po co if i can dream śpiewa ten jak mu tam manekin czy co ..... Jak chce się wybić niech rzuci swoje wypociny na soundtrack jako bonus ..... Nóż się w kieszeni otwiera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano właśnie,skoro Eurowizję wygrali to powinni swoje utwory wykonywać,pewnie chcieli się wybić i sięgnęli po Elvisa,jak wielu innych.

      Usuń
    2. Bonus? Najlepiej oddzielny, nie z Elvisem. :)))

      Usuń
  14. On z Eurowizji??? To 3 liga muzyczna....to tak jakby dziecko poszło na studia....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak,taka prawda,w zeszłym roku wygrali Eurowizję,ale przecież to kompletnie nie moje klimaty.Sama byłam zdziwiona,jak się dowiedziałam,że to oni wygrali.

      Usuń
    2. Ech, można się załamać .... Jak już tyle kasy wpakowali w ten film, nie mogli zadbać o stronę muzyczną?

      Usuń
    3. No mogli bardziej się się postarać,a tyle Elvisa utworów jest,nie licząc tych które się w archiwach poniewierają.Czy my będziemy jeszcze mieć szansę je kiedykolwiek usłyszeć?

      Usuń
    4. Nie. W archiwach gniją materiały z On tour i in concert, o czym my mówimy??
      to ja krzysztof. z domu.

      Usuń
    5. Czekają aż zainteresowanie spadnie i wtedy do śmieci.

      No i jeszcze 68, około 4 godzin z szatni. Philip Spector o tym mówił i nie mógł uwierzyć, że tego nie wydali, bo ponoć nagranie nieprofesjonalne. Ponoć Elvis odpalił takiego bluesa wtedy, jakiego dotąd nie było. Taki był rewelacyjny.

      Usuń
    6. Z 68 wydali chyba wszystko - jest 7 godzin na DVD od 10 lat... a te z szatni to są na audio.... dwie próby.

      Usuń
    7. Myślałam,że o muzykę samą chodzi.

      Usuń
    8. Ale to co zostało,to powinni wydać,np. tego bluesa z 68,prawie 4 godzinny materiał się marnuje.😕

      Usuń
    9. A skoro prawie wszystko już wydali,to czemu ja nic o tym niewiem?Myślę,że chyba dlatego że na DVD jest.A ja się głównie na materiałach z internetu skupiam.Może dlatego.

      Usuń
    10. No w sumie to do końca jest niewyjaśnione. Krzysiu mówi o 7 godzinach wizji, ja czytałam kilka razy, że wydano 9, a mają kilkanaście. Jeśli chodzi o materiały z szatni, nie wiem ile dokładnie nagrano, nie trafiłam na żadne źródło, które by podało czas.

      Usuń
    11. Comeback special deluxe edition chyba trzy płytowe DVD było.
      a z audio to też były wszystkie shows i próby równiez i na FTD-. tam oczywiście pewnie jeszcze jest troche tych outtakes do wydania. ale z prób to chyba zarejestrowali wszystkie. keith flynn na swojej stronie też mówi o tym.

      Usuń
    12. Czyli coś tam jeszcze im zostało.

      Usuń
  15. Aguś, pod postem o dziewczynce jest dla Ciebie info od Anonimowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za info,już napisałam maila.☺

      Usuń
  16. ELVIS (Original Motion Picture Soundtrack):

    1. "Suspicious Minds" (Vocal Intro) – Elvis Presley
    2. "Also Sprach Zarathustra/An American Trilogy" – Elvis Presley
    3. "Vegas" – Doja Cat
    4. "The King and I" – Eminem & CeeLo Green
    5. "Tupelo Shuffle" – Swae Lee & Diplo
    6. "I Got A Feelin' In My Body" – Elvis Presley & Stuart Price
    7. "Craw-Fever" – Elvis Presley
    8. "Don't Fly Away" (PNAU Remix) – Elvis Presley & PNAU
    9. "Can't Help Falling in Love" – Kacey Musgraves
    10. "Product of the Ghetto" – Nardo Wick
    11. "If I Can Dream" – Måneskin
    12. "Cotton Candy Land" – Stevie Nicks & Chris Isaak
    13. "Baby, Let's Play House" – Austin Butler
    14. "I'm Coming Home" (Film Mix) – Elvis Presley
    15. "Hound Dog" – Shonka Dukureh
    16. "Tutti Frutti" - Les Greene
    17. "Strange Things Are Happening Every Day" – Yola
    18. "Hound Dog" – Austin Butler
    19. "Let It All Hang Out" – Denzel Curry
    20. "Trouble" – Austin Butler
    21. "I Got A Feelin' In My Body" – Lenesha Randolph
    22. "Edge of Reality" (Tame Impala Remix) – Elvis Presley & Tame Impala
    23. "Summer Kisses/In My Body" – Elvis Presley
    24. "'68 Comeback Special" (Medley) – Elvis Presley
    25. "Sometimes I Feel Like A Motherless Child" – Jazmine Sullivan
    26. "If I Can Dream" (Stereo Mix) – Elvis Presley
    27. "Any Day Now" – Elvis Presley
    28. "Power of My Love" – Elvis Presley & Jack White
    29. "Vegas Rehearsal/That's All Right" – Austin Butler & Elvis Presley
    30. "Suspicious Minds" – Elvis Presley
    31. "Polk Salad Annie" (Film Mix) – Elvis Presley
    32. "Burning Love" (Film Mix) – Elvis Presley
    33. "It's Only Love" – Elvis Presley
    34. "Suspicious Minds" – Paravi
    35. "In the Ghetto" (World Turns Remix) – Elvis Presley & Nardo Wick
    36. "Unchained Melody" (Live at Ann Arbor, MI) – Elvis Presley

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O,widzę,że sporo tych Elvisa utworów będzie,super.Dzięki za informację.😊👍

      Usuń
  17. No rzeczywiście. Będę nudna, ale drażnią mnie te wszystkie inne nazwiska niż Elvis Presley na tej liście. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obejrzyjmy najpierw film. Potem będziemy komentować. Nie mogę się doczekać.
    Wrzućcie klip jak butler śpiewa that's a rights. Moc.
    Jeśli tak ma być to jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  19. Krzysiu nie wiem jakiej wersji słuchałeś, bo jak tej co poniżej, to jest zła. Początek trochę przypomina wykonanie Elvisa z 1954 roku, ale tylko pierwszy wers.

    https://www.youtube.com/watch?v=dYmT2qKI1b4

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecież nie będzie bspiewal jak Elvis. Takie porównania są bez sensu.
    Wyszedł sto razy lepiej niż banda przebierańców w dywanach i doklejonymi batami.
    Zrobił to nie bo musiał a mógł.
    Z przyjemnością go słuchałem i pod tym kątem jest to ok.
    Zaśpiewal sam a nie podstawiono mu głosu innego imitatora. Głos Elvisa podstawiony też będzie i zaczynam się cieszyć na ten film.
    Ocenimy go w całości po premierze.

    OdpowiedzUsuń
  21. No porównując z większością przebierańców, to tak.

    Z pewnością będzie to najlepszy film o Elvisie. 12 minut owacji na stojąco jest wymowne.

    OdpowiedzUsuń
  22. To prawda .
    Kilku moich znajomych było już i mówiło że jest fascynujący.

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html