czwartek, 16 grudnia 2021

Ile koncertów dał Elvis w Las Vegas w latach 1969 - 1977?

Z pozoru rzecz wydaje się prosta, wystarczy przeliczyć koncerty wykazywane w różnych zestawieniach i już, ale ...

Takie zestawienia tworzone są przede wszystkim w oparciu o dane zawarte w kontraktach, w których ujęte są planowane koncerty. Później powinny zostać zweryfikowane stanem faktycznym, ponieważ czasami różne okoliczności wymuszają korekty wcześniejszych planów.

Przy tak dużej ilości koncertów, rozciągniętych w czasie na kilka lat, logicznym jest, że musiało dojść do pewnych zmian w stosunku do założeń pierwotnego kontraktu.

Hotel International (od 1972 roku Hilton) prowadził solidną dokumentację w tym zakresie, dzięki czemu udało się zweryfikować plany z faktami. Stąd na przykład wiemy o wydłużeniu Sezonu 2 o jeden dzień, czy o dodatkowych koncertach, których nie przewidywał kontrakt.

Niemniej doszło do kilku przekłamań, które zaważyły na tym, iż liczby wszystkich koncertów Elvisa w Hilton Hotel w Las Vegas, podawane w różnych zestawieniach, nie są takie same. Na przykład strona elvisconcerts.com nie uwzględnia dwóch koncertów z 24 lutego 1970 roku, a to pewna informacja, udzielona Jerry'emu Hopkinsowi, autorowi książki "Elvis. Król rock 'n' rolla", przez samego Kirka Kerkoriana, właściciela International Hotel (w Tabeli opis oznaczony "*"). Na większości list został zdublowany dodatkowy koncert, jaki Elvis dał o godzinie 3:00 w Sezonie 3 (w Tabeli opis oznaczony "**"). Podaje się go jako koncert, który odbył się w nocy z 6 na 7 września, jak i w nocy z 7 na 8 września 1970 roku, tymczasem w Sezonie 3, Elvis dał tylko jeden dodatkowy koncert. I tymże sposobem poszczególne listy koncertów się różnią. Na mojej akurat te błędy i nieścisłości zostały już skorygowane, bo o nich wiem, co wcale nie oznacza, że jest stuprocentowo poprawna. Być może były też inne zmiany w stosunku do planów z kontraktu, na które jeszcze nie trafiłam.

Aczkolwiek początkowo moja lista koncertów również była niepoprawna, zanim nie dotarłam do tych wszystkich informacji o zmianach. Najpierw pościągałam sobie wszystkie wykazy koncertów Elvisa jakie znalazłam (z internetu i różnych publikacji) i scaliłam je w Excelu, było ich kilkanaście. Potem je porównywałam, pozycja po pozycji, a gdy trafiłam na jakieś rozbieżności, zaczęłam je analizować i weryfikować poszukując wyjaśnień w innych źródłach. Po tych wszystkich zabiegach, wyszło mi, że Elvis dał w tym miejscu 637 koncertów w latach 1969-1976 (w 1977 ani jednego).

Na mosiężnej tablicy pod pomnikiem Elvisa, która obecnie* znajduje się w lobby hotelu, znalazła się liczba 837, o 200 większa. To kolejny błąd, który chciałam omówić.

* Z tym pomnikiem jest różnie. Najpierw stał w lobby, potem jakiś czas przed hotelem, teraz znowu w lobby.

Kiedy Hilton Hotel zlecał wykonanie pomnika Elvisa i tablicy pamiątkowej dla uczczenia* jego osoby w pierwszą rocznicę śmierci, przygotował tekst, który miał zostać na niej umieszczony. Mimo wielu prób jakie podejmowałam w celu wyjaśnienia, która ze stron popełniła błąd, zamieniając cyfrę "6" na "8", osoba z ramienia hotelu przygotowująca opis, czy zleceniobiorca, który źle odczytał pierwszą cyfrę z liczby koncertów, nie udało mi się tego ustalić. Podejrzewam, że zleceniobiorca. W każdym razie liczba widniejąca na tablicy, "837", jest błędna.

* Pierwsza rocznica śmierci Elvisa przypadała na 16 sierpnia 1978 roku. Monument z tablicą pamiątkową ustawiono na czas, ale oficjalne odsłonięcie z wielką pompą, przy udziale Vernona, Priscilli i mediów, nastąpiło dopiero 9 września 1978 roku.

Reasumując. Po powrocie do koncertowania na żywo, Elvis dał 637 koncertów w International Hotel (od 1972 roku Hilton Hotel) w Las Vegas (NV).

Zestawienie sezonów koncertowych Elvisa Presleya w International Hotel w Las Vegas w latach 1968-1977, czyli po jego powrocie do koncertowania na żywo po okresie spędzonym w Hollywood. Na górze wersja uproszczona, poniżej wersja rozbudowana

UWAGA do Tabeli
W tabeli nie ujęto trzech dodatkowych koncertów, co do których są wątpliwości:
- 17 sierpnia 1969 roku, o godzinie 3:00 (nad ranem),
- 6 września 1970 roku, o godzinie 3:00 (nad ranem),
- 30 sierpnia 1974 roku, o godzinie 3:00 (nad ranem).

Pierwszy z nich nie był wyszczególniany w źródłach przez lata, do momentu aż ktoś nie przedstawił zdjęć, które w swoich zbiorach miał opisane jako koncert dodatkowy z 17 sierpnia 1969 roku, o godzinie 3:00.
W tabeli powyżej wspomniany w opisie oznaczonym "^".

Drugi, to wciąż dyskusyjny koncert z końcówki Sezonu 2, w którym w zależności od źródła wymienia się go pod datą 6, 7 lub 8 września 1970 roku. Część źródeł podaje go pod dwiema datami jednocześnie 6 i 8 września, jakoby dodano aż dwa koncerty. Wśród znawców tematu przeważa opinia iż w Sezonie 2 miał miejsce tylko jeden koncert dodatkowy, który w źródłach jest błędnie zdublowany (głównie pod datą 6 i 8 września 1969 roku). Według tych osób koncert wykazywany pod datą 6 września jest w rzeczywistości koncertem, który odbył się 8 września.
W tabeli powyżej wspomniany w opisie oznaczonym "**".

Trzeci, to koncert, o jakim większość z nas dowiedziała się z płyty "Elvis night fever in Vegas" (wydanej w 1996 roku), na której napis informował, że jest to koncert o 3:00 w nocy, z 30 sierpnia 1974 roku. Jednak znawcy orzekli, że taki koncert nigdy się nie odbył, a na płycie zawarto materiał z koncertu o północy.
W tabeli powyżej wspomniany w opisie oznaczonym "^^".

Okładka płyty "Elvis night fever in Vegas", która błędnie informuje, że jest to koncert o godzinie 3:00, z 30 sierpnia 1974 roku, tymczasem zawarty na niej materiał, to planowany koncert o północy. Została wydana przez Rock Legends w 1996 roku

1   1969_1
2   1970_1
4   1970_3
7   1971_1
9   1971_3
11   1972_1
14   1972_4
17   1973_2
21   1973_6
22   1974_1
27   1974_6
30   1975_1
34   1975_5
35   1975_6
46   1976_10
Poszczególne sezony koncertowe Elvisa w International Hotel (później Hilton Hotel) w Las Vegas w latach 1969-1977, przedstawione w formie graficznej w postaci tabel. Część z nich wyświetlana jest w dużym pomniejszeniu, więc należy otworzyć je w nowym oknie, żeby zobaczyć w rzeczywistym rozmiarze

Numery poprzedzające tabele poszczególnych sezonów są utworzone według schematu:

NR   ROK_nr

NR - kolejny numer wyjazdu Elvisa na koncerty;
ROK - rok koncertowania;
nr - kolejny numer wyjazdu Elvisa na koncert we wskazanym roku

Czyli, na przykład numer "35  1975_6" oznacza 35 wyjazd Elvisa na koncerty w latach 1969-1977 i szósty w 1975 roku.


Plakat informujący o dodatkowym koncercie o godzinie 3:00, 2 września 1973 roku (w nocy z 1 na 2 września) w Hilton Hotel w Las Vegas

Odsłonięcie przez Vernona (ojca Elvisa) i Priscillę (ex-żonę Elvisa) pomnika Elvisa w postaci statuy z brązu w Hilton Hotel, 9 września 1978 roku, zdjęcia statuy wewnątrz hotelu i na zewnątrz w późniejszych latach oraz mosiężna tablica pamiątkowa u podnóża z błędną liczbą koncertów

Zdjęcia z uroczystości odsłonięcia pomnika Elvisa w postaci statuy z brązu i tablicy pamiątkowej, stojącej u jego podnóża, w Hilton Hotel, 9 września 1978 roku


68 komentarzy:

  1. Danusiu, miło ze uporządkowałaś to ale mam jeszcze kilka zapytań/spostrzeżeń:
    1. jeśli był show z 24.02. to jeszcze nie był wydany. Ostatni Closing NIght 1970 jest z datą 23.02.
    2. Sezon 3 to pomieszanie z poplątaniem fakt. Są wydane koncerty DS i MS.
    DS niby z 22:00 a MS z 24:00 i wchodzi już nowa data, ale powiedzmy dajemy tą samą. Bywały również koncerty o 3:00am czyli w nocy i tu jest już nowa data. A czasem podają starą poprzednią. Powiem szczerze że dopiero teraz nowe wydawnictwa to prostują. I wciąż czekam na nowe wydania tych spornych shows.
    Np. długo nie mogłem dojść do tych shows z 3am z końcówki sezonu 7 i 9 (zawsze wrzesień 02.09 i 03.09). I ciekawe że tylko tam były koncerty o 3am co oznaczało że może były dodatkowe negocjowane również... nie wiem.
    3. czemu przy 1973 roku piszesz dwa razy 1,5 dnia? np. 13 - 15.02 to były trzy dni - wszystkie koncerty nocne odwołane. tylko DS były.
    31.01 i 01.02 to z kolei dwa dni.
    4. Night fever in Vegas to z 30.08.1974 MS a nie 29.08. Z 29.08 był inny show.
    Sprawdzona info ze strony Elvis on CD - tam co chwila są aktualizowane daty koncertów. Fajna stronka. Nie słyszałem o tym. Poza tym tam nie było żadnego show o 3am. Przynajmniej nie zarejestrowałem. Tylko DS i MS.

    Podobny wyciąg może zrób z Lake Tahoe w wolnej chwili.:)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. ad.1.
    Oficjalnie Sezon 2 miał się skończyć 23 lutego. Jednak kiedy Jerry Hopkins zbierał materiały do swojej książki, rozmawiał osobiście z Kirkiem Kerkorianem. I ten powiedział mu o DWÓCH dodanych koncertach 24 lutego 1970 roku, wydłużających Sezon drugi o jeden dzień. Hopkins pisze o tym w książce, która została wydana w 1973 roku. Zatem to wszystko było na świeżo, więc nie ma mowy o błędach spowodowanych niepamięcią. Ponadto podał mu wiele danych związanych z resztą ekipy Elvisa (wliczam w to Memphis Mafię, grupę Sweet Inspiration oraz zespół TCB), gdzie i kto pojechał, za kim czekali na lotnisku itp.
    Można mu jedynie nie wierzyć i to co powiedział uznać za historię wyssaną z palca. Ja akurat wierzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. ad.2.
    Krzysiu te błędy w datach koncertów dodanych o 3 w nocy biorą się z pewnych standardów myślowych, skrótów. Powiedzmy, że po dwóch koncertach 1 stycznia odbył się kolejny o 3 w nocy 2 stycznia. Dla Amerykanina będzie to pierwszy koncert o 3am 2 stycznia. Natomiast dla Europejczyka, będzie to trzeci koncert 1 stycznia, nocny, bo o 3 w nocy. My Europejczycy tak już mamy, że jeśli coś działo się w nocy, to choć był to już od północy kalendarzowo następny dzień, dla nas jest to ciągle ten poprzedni, tylko już po północy, nocny :) Stąd właśnie wziął się błąd w Sezonie trzecim z zdublowanymi koncertami.

    OdpowiedzUsuń
  4. ad.3.
    No właśnie dlatego. :) Dzień koncertowy Elvisa w Sezonie 8 liczył dwa koncerty. Czyli 3 dni = 6 koncertów, a półtora dlatego, że skoro z 6 koncertów jakie miał dać w ciągu 3 dni kalendarzowych, dał ich połowę - 3, co stanowi półtora dnia koncertowego. 3 koncerty to połowa z 6, a 1,5 to połowa dni koncertowych z 3 trzech dni kalendarzowych. Po prostu posłużyłam się tu jednostką "dnia koncertowego", o wartości 2 koncertów, co nie odpowiada ilości dni kalendarzowych. Masz rację, to może być nieczytelne. Powinnam po zakresie dat, a przed "ilością dni koncertowych" dodać kolumnę "ilość dni kalendarzowych". Czyli dla przykładu, który podałeś byłoby to tak:

    Sezon 8 | Las Vegas | 13 lutego-15 lutego | 1973 | 3 | 1,5 | 3

    OdpowiedzUsuń
  5. ad.4.
    Tak. W rzeczywistości to koncert o godzinie trzeciej nad ranem 30 sierpnia 1974 roku, czyli dla Europejczyka o 3 w nocy 29 sierpnia 1974 roku. :)))) Dlatego ja wszędzie piszę w nocy z 29 sierpnia na 30 sierpnia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, będę musiała poprzerabiać te wszystkie tabele ... bo w każdej tak mam. I masz rację, to nie jest czytelne, zwłaszcza, że nigdzie nie doprecyzowałam, że zakres dat, to "dni kalendarzowe", a moje "dni", to "dni koncertowe".

    Myślałam o Lake Tahoe ... ale dotąd nie znalazłam tam takich nieścisłości.

    OdpowiedzUsuń
  7. 1. Rozumiem wierzę. Być może to wydanie z 23.02.1970 CS było już po północy. Ale tam były dwa koncerty jak piszesz.
    2. Prawda. My podajemy jako europejczycy błędnie. Jeszcze koncert o MS to rozumiem. Ale 3am to już następny dzień.
    3. to dla mnie niejasne mimo wszystko. Poprostu: 3 dni = 3 koncerty zamiast 6. jednostka koncertowa jest różna. Na trasach był jeden show lub dwa. W Vegas od 1 do 3. W Tahoe też.
    4. Tu z kolei europejczycy pomyśleli jak amerykanie skoro 30.08. MS piszą.
    Ale dla mnie 30.08. MS to jest po 30.08 DS a więc już w nocy z 30 na 31.08...

    Popatrz sobie na tą strone:
    www.elvisoncd.com/frame.htm?http://elvisoncd.com/EIGENECD_a-z/import/concertboot.htm

    OdpowiedzUsuń
  8. ad.1.
    Tak dwa. Z opisu wynika, że po prostu dodano jeden pełny dzień koncertowy. Dlatego przypuszczam, że odbyły się w tych samych godzinach co zawsze.

    ad.2.
    Zwróć uwagę ... Na przykład opowiadasz komuś około godziny 17 o imprezie, z której wróciłeś o 3 w nocy. Prawie nikt u nas nie powie, że wrócił z imprezy "dziś" o trzeciej nad ranem, tylko "wczoraj" o 3 w nocy, a to przecież jest ten sam dzień kalendarzowy, godzina 3 (powrót z imprezy) i godzina 17 (relacja z imprezy).

    ad.3.
    Akurat tak się złożyło, że wszystkie odwołane koncerty przypadały na dni, w których planowano po dwa koncerty. No i jak to miałam zapisać, kiedy w danym dniu 1 koncert się odbył, a drugi nie w przeliczeniu nad dni?
    Weźmy 3 kolejne dni, w których planowano po 2 koncerty każdego dnia, a faktycznie odbył się w każdym z tych dni tylko 1. Fizycznie były to ciągle 3 dni kalendarzowe, ale już nie 6 koncertów tylko 3. Gdybym liczyła pełny dzień dla tych niepełnych koncertowo dni, to by się w podliczeniach nie bilansowało. Musiałam przyjąć jednostkę "dnia koncertowego", a w konsekwencji wartości ułamkowe (one występują tylko przy wartościach nieparzystych).

    Wczoraj pół dnia siedziałam nad tą tabelą, próbując to jakoś inaczej przedstawić, ale tak by jednocześnie zawierała dni i koncerty. W efekcie rozbudowałam ją dodając kilka kolumn, ale moim zdaniem przez to ona jest jeszcze bardziej nieczytelna i w zasadzie żeby była zrozumiała, do każdej pozycji powinnam dodać uwagi, bo w podsumowaniach pokazują się liczby, które się w żaden sposób nie bilansują (w dniach, bo w koncertach już tak). No bo jeśli ujmę te 3 dni z naszego przykładu zarówno w koncertach odwołanych (minus) jak i zrealizowanych (plus), to one się znoszą.

    ad.4.
    Krzysiu, wszystko zależy kto robi zestawienia i jak pomyśli. Po prostu trzeba pamiętać, że to już jednak następny dzień kalendarzowy, choć to ta sama noc.
    Jak robiłam te listy, to miałam też problem z koncertami o północy. Dla nas jest to godzi 24:00 lub 00:00 poprzedniego dnia. Dla Amerykanów, to już kolejny dzień, bo masz 12.00am. Na części list ludzie mechanicznie kręcili i np. koncert 12 sierpnia o północy, podawali jako 13 sierpnia o 12.00am lub 00.00am. Dlatego musiałam się "naszukać" i "nasprawdzać" w przypadku każdej takiej pozycji, bo już głupiałam, który to faktycznie dzień i czy 12 w nocy czy w południe. :)


    OdpowiedzUsuń
  9. ok. z tabelką się zgodzę - to twój pomysł i rozumiem go choć sam bym zrobił inaczej.
    jeśli chodzi o 24.02.1970 - jestem w stanie zrozumieć. sporo masz dowodów. ale musi być kiedyś to sprostowane na stronach. bo narazie jesteś pierwsza.
    08.09.1970 czy 07.09.1970 CS? sporne opinie. ale przyjmuję.
    dodatkowy special show wyczytałem dał 06.09.1970 o 3 nad ranem.
    ale nie zgodzę się z tym 29.08.1974 w nocy za nic. Mógłbyć ale to nie Night fever in Vegas.
    Musi być więcej dowodów. zdecydowanie więcej.

    przykładowo:
    Tu mam wszystkie show większość wydanych i opisanych na stronach prawidłowo...
    29,08. DS - godzina 22:00 bootleG "A Song for Sheila"
    29,08. MS - godzina 24:00 początek - wydanie nieoficjalne
    30.08. 3AM - to ten show o którym mówisz a którego nie ma dowodów
    30.08 DS - godzina 22:00 wydanie nieoficjalne
    30.08 MS - godzina 24:00 NIGHT FEVER IN VEGAS i BLACK ANGEL in VEGAS

    OdpowiedzUsuń
  10. Krzysiu, to jak znajdziesz czas i chęci zrób tabelkę. Wiesz, mężczyzna czasem spojrzy na temat inaczej. Może Twoja będzie bardziej czytelna. Jak ją zrozumiem, to dołączę jako drugą. wersja dla kobie i dla mężczyzn. :)))

    No to wyczytałam kilka razy na jakichś forach. Nicki tych osób były rzetelne, w sensie, że to znawcy w temacie Elvisa. Lecz tacy tez się mylą ... Bo ten 6 wziął się rzekomo z przekłamania. Ponieważ podawano, że senon kończył się 7, ktoś zobaczył ósemkę i uznał to za błąd, a najbardziej podobna do ósemki jest szóstka, więc przerobił 8 na 6.

    Będę odpowiadać na raty, bo mnie wiesza ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zresztą pisano, że dodano na konie dodatkowy koncert, a koniec był 7 a nie 6.

      Usuń
  11. Sama nie mogłam w to uwierzyć ...

    Powiedz mi, które wydanie Hopkinsa masz. Z żółtym, czy z czerwonym napisem. To postaram się Tobie po świętach wyszukać ten fragment.

    Krzysiu a znasz kogoś oprócz mnie, co każdą datę koncertu wyczytaną w książce zaraz porównuje z bazą? :) Znasz kogoś, kto porównuje odległości i sprawdza czy fizycznie było możliwe, że tego samego dnia Elvis wystąpił w 2 miejscowościach, albo w dwóch dniach pod rząd był w stanie dotrzeć do jakiejś miejscowości (to akurat dotyczy lat 50. )? Wiesz ile ja błędów wyłapałam ... Albo kogoś co sprawdza tekst typu "Elvis w środę, 5 sierpnia ..."? Ja wchodzę w program z datami i sprawdzam, czy 15 to była faktycznie środa. Jeśli nie to pytanie, który to był dzień, 15 czwartek czy 14 środa?

    Jest ponad tysiąc koncertów, nikt ich nie pamięta. Więc jeśli ktoś czyta o jakimś w książce, to wierzy w dokładność i nieomylność autora. Ja jestem nieufna, bo jak wiesz sama się mylę i zakładam, że inni również.

    Dlaczego u Strzeszewskiego wyłapałam tyle błędów w liczbach? Sporo liczb, które podaje jest błędna. Na przykład czytam o tornadzie w 1934 roku, a pamiętam, że Elvis miał około roku jak wybuchło. Sprawdzam, oczywiście tornado było w 1936 roku. Krzysiu kto takie rzeczy sprawdza jak czyta książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po lewej w tej części kolumnowej masz "Użyteczne narzędzia", z listą stron z których korzystam przy pisaniu postów. Tam są różne narzędzia do weryfikacji.

      Na przykład dni tygodnia:
      http://www.timeanddate.com/calendar/?year=1948&country=1

      Odległości:
      http://www.distance-cities.com/

      Przelicznik stopni:
      http://www.jednostki-miary.pl/fahrenheit-a-celsjusz.html

      Przelicznik miar amerykańskich:
      http://www.liczby.pl/przelicznik/masy?precision=10



      Usuń
  12. Nie 29 ... 30!

    Jest 29 sierpnia, wybija północ i zaczyna się 30 sierpnia, a trzy godziny później, o 3, Elvis daje koncert. Więc jest to noc z 29 na 30 sierpnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za noc uważa się porę między godziną 22 jednego dnia a godziną 3 następnego dnia. Od 4 mówi się rano. Więc jest to noc z 29 na 30 sierpnia, ale koncert odbył się w drugiej połowie nocy, tej następnego dnia, 30 sierpnia, bo od północy był już 30 sierpnia.

      Usuń
  13. A... Przerobiłam tą tabelę, ale moim zdaniem nie jest czytelniejsza. Przy czasie wyślę Tobie e-mailem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadza się że 30.08 3am ale to nie night fever on Vegas.
    Strzeszewski to pisał chyba na kolanie każdy fan wyłapie błędy kto chce to zrobić.
    Narazie w Polsce jesteś pierwsza więc nisko chylę czoła ale każdy jest omylny. Staram się też patrzeć na to co piszesz swoją wiedzą ...wiesz co dwie głowy to nie jedna. To co robisz jest wielkie. Więc cieszę się że mogę takie rzeczy pisać.
    Koncerty studiuje od 20 lat.
    To moje hobby. I też nie jestem nieomylny.
    Tabele nie ma co aż tak poprawiać..musiałbym mieć czas a przyznaje nie mam co nie znaczy że nie mogę nic napisać 😊😊😊 .. ty jesteś jej twórca . Jedynie komentarz odpowiedni. Albo nie odejmować tych ułamkowych dni. Pamiętaj tu najważniejsze są koncerty a nie dni.
    Głowa do góry . Nie bądź zła . Cudownie z tobą rozmawiać i pisać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Krzysiu absolutnie nie jestem zła, wiesz jak cenię Twoje uwagi i pomoc. Jestem Tobie wręcz ogromnie wdzięczna, że analizujesz i wyłapujesz wszystko, że zgłaszasz wątpliwości. Przecież chodzi o to by nie było błędów i żeby materiał był zrozumiały dla innych. A w kwestii koncertów jesteś dla mnie wyrocznią. :)

    Co do tabeli... No wiem, każdy goni w piętkę. Jednak fajnie by było gdybyś znalazł czas, nie mówię zaraz, teraz, może za pół roku. To tak jak pisałam, umysł męski działa inaczej. Faceci zwykle nie komplikują nie rozdrabniają się, są bardzie przejrzyści w takich sprawach. Kobiety są drobiazgowe, niuansowe. Dlatego jak przeczytałam "ja bym zrobił to inaczej", to od razu pomyślałam, że dobrze by było. :)

    Piszesz: "Zgadza się że 30.08 3am ale to nie night fever on Vegas". No jak nie? No przecież taką datę i godzinę masz na okładce płyty?

    OdpowiedzUsuń
  16. Czerwony Hopkins, str. 266, drugi akapit od góry, zaczynający się zdaniem: "Ta tura zakończyła się 24 lutego, dzień później niż pierwotnie planowano ...".

    To samo żółty Hopkins.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hopkinsa nie mam.
    Tabele zrobiłbym jak ty bez ułamków ..też jestem bardzo vdrobiazgowy więc swój znalazl w końcu swego...i cieszę się .
    Na płycie jest błąd. Dużo okładek jest błędnych.
    Mnóstwo błędów ooprawiają na Elvis on CD i robią to często więc dla mnie jest to jeden z punktów odniesienia. Musi coś być.
    Black angel im Vegas to ten sam show a na okładce jest MS.

    OdpowiedzUsuń
  18. Krzysiu w komentarzy pod "Koncerty 1968-1977", gdzie podaję jumpsuity, napisałeś mi, że letni sezon w 1975 roku miał się skończyć 1 września. To pewna informacja? Ja miałam problem w dotarciu do planu. Znalazłam tylko w jednym miejscu info, że miał się skończyć 31 sierpnia, stąd tak mam tam na liście, ale nie jestem pewna tego źródła.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie mogę ... To w końcu był ten show 30 sierpnia o 3 am czy nie?

    Tak, wiem, że często okładka sobie, materiał na płycie sobie ... No ale widzisz, ja się płytami "nie interesuję" (owszem są dla mnie ważne, ale nie śledzę niuansów, bo to kolejny temat, w który musiałabym wejść). Przerosło mnie to, gdy chciałam zrobić samodzielnie dyskografię, więc odpuściłam. :) Jeszcze płyty wydane za życia Elvisa są do ogarnięcia, jednak to co działo się później już nie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie pamiętam źródła ale to było dość pewne. od 1974 po 29 shows to wychodziło na 1 wrzesień 1975. nie inaczej.
    Nie wiem czy był 30,08. 3am. skoro piszesz że był to może był. dla mnie to zaskoczenie. A na okładki uważam. Dopiero te najnowsze wydawnictwa mają pewne daty. Night fever... jest z 1996 jeszcze tak wagi do dat nie przywiązywano.
    Każdy ma swoje hobby. Ja mam shows ty masz jumpy. A poza tym każdym po trochu się interesujemy. Wszystko jest jednak do zgłębienia , mamy całe życie:)
    Co do dyskografii to nie ma sensu. To bałagan. Jedynie można pofatygować się jak piszesz do 1977 roku. To podstawa.

    Co do tabeli jest ona perfekcyjna ale bym tylko w anulowanych koncertach zrobił tak:

    31.01 - 01.02 - piszemy że anulowano 1 dzień (31.01) w dniu 01.02 był koncert, piszemy anulowane 3 koncerty
    06.02 - 07.02 - nie piszemy o anulowanych dniach, bo w każdym dniu był koncert, piszemy anulowane 2 koncerty
    13.02 - 15.02 - nie piszemy o anulowanych dniach, bo w każdym dniu był koncert, piszemy anulowane 3 koncerty
    26.08 - 26.08 - anulowany 1 dzień, anulowane 2 koncerty
    21.08 - 01.09 - anulowanych 12 dni, anulowanych 24 koncertów

    tak bym zrobił, ale ty decydujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  21. No tak, ale już w grudniu 14 dni i 16 koncertów (bo w weekendy podwójne).

    Piszę, że był z uwagi na płytę. Niemniej sprawdziłam źródła. Wszystkie ważniejsze strony go podają (na przykład australijska).

    No ta. :) Bo niezależnie w czym się "specjalizujesz", wszystko się zazębia i siłą rzeczy trzeba mniej lub bardziej zagłębić w każdy aspekt.

    Hm, no w sumie ja też to mam. :)

    Jak to mówią "poddaję się, ale nie składam broni". :)

    Dodałam drugą tabelę bardziej rozbudowaną. Rozbudowywać umiem, ale skracać już nie (jak to kobieta). :)

    OdpowiedzUsuń
  22. No tak grudzień 76 był inny.
    Widzę. Tabela super. Mam tak samo . Lubię rozbudowywać i podoba mi się to.
    Inna kwestia..kiedy to wszystko się wyjaśni... potwierdzi.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wiesz, gdyby mieć dostęp do wszystkich wydanych materiałów (np. Tunzi, Lichter, Bud Glass), to wiele by się wyjaśniło.

    OdpowiedzUsuń
  24. Amen.
    Czas na lake tahoe Danusiu . Opracować tabelkę ?😊

    OdpowiedzUsuń
  25. :))))
    Ok, możemy. :)
    Tyko ona już jest w dwóch miejscach:
    https://elvisownia.blogspot.com/p/muzycy-lake-tahoe.html
    http://elvisownia.blogspot.com/p/blog-page_15.html

    :) Ale muszę ją przejrzeć pod tym samym kątem.


    OdpowiedzUsuń
  26. Ale możemy zrobić taką rozbudowaną.

    Do On Tour też jest. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Na tablicy pamiątkowej też zrobili błąd, ale innego rodzaju jak Hilton - nie odjęli anulowanych koncertów.

    OdpowiedzUsuń
  28. Tam w ogóle jest misz masz .
    A posąg fajny. Mimo błędu robi wrażenie i wiesz gdzie jesteś i kto był królem hiltonu.

    OdpowiedzUsuń
  29. I dobrze, że jest. W końcu można powiedzieć, że to Elvis sfinansował budowę tego molocha na tamte czasy, zresztą z wielką nawiązką. Jeden z dyrektorów powiedział, że pełne obłożenie było tylko wtedy, gdy Elvis tam występował.

    Wyliczenie jest w poście "Występy Elvisa w Las Vegas".
    http://elvisownia.blogspot.com/2016/08/wystepy-elvisa-w-las-vegas.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Danusiu a mogę mieć jeszcze kilka pytań do tej świetnej tabelki?

    1. Czemu wykazujesz w 1969 że plan był mniejszy niż wykon?
    2. Czemu wykazujesz że w sezonie 7 w planie było o jeden koncert mniej?
    3. Sezon 8: wykazujesz w wykon. Że było 4 dni mniej. Ale tak naprawdę tylko jeden pełny dzień go nie było (31.01). A jeśli nawet idąc twoim rozumowaniem przy odejmowaniu połówek to 3 dni mniej czyli 26 a nie 25. Z wykonem koncertów powinno być 51 a nie 49 (bo odejmujemy łącznie 6 z 57 zaplanowanych).
    4. Czemu piszesz w odejmowanych dniach i koncertach sezonu 8 że plan+ jest inny niż plan?
    Plan był taki sam jak plan+. Wykon był mniejszy (i tu poprawnie już jest).
    5. Czemu piszesz o sezonie 15 że występował przez 14 dni? Występował jak w planie przez 11 dni.

    OdpowiedzUsuń
  31. :) i zabije mnie teraz;) hhehhe. jak to facet - też dąże do perfekcji:)

    OdpowiedzUsuń
  32. 1. czy ja czegoś nie wiem?
    2. czy to ten z 03.09 o 3am?

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj, widzę, że tak szybko się nie wykopiemy z Las Vegas. A przecież było już "Amen". :)))

    Nie zabiję, jestem gotowa do poświęceń dla dobra sprawy. :)))

    Krzysiu tak na szybko teraz, reszta później.

    ad.1. i ad.2.
    Bo był. Wszędzie tam gdzie w tej rozbudowanej tabeli są niebieskie cyfry, miała miejsce taka sytuacja, gdyż Elvis dał dodatkowe koncerty, których w początkowym kontrakcie nie było.

    1969 - dodatkowy o 3:00 17 sierpnia 1969
    1970 - dwa dodatkowe (dodany pełny dzień 24 lutego)
    1972 - dodatkowy o 3:00 3 września 1972 (z okazji Dni Pracy, w nocy z 2 na 3 września);
    1974 - dodatkowy o 3:00 30 sierpnia 1974

    OdpowiedzUsuń
  34. Dlatego właśnie kolumna "PLAN+", która = kontaktowane + dodane.

    ad.3.

    Sezon 8 ... Nie wiem jak mam to wytłumaczyć. Dlatego właśnie wprowadziłam ułamki. To są specyficzne dni, ponieważ poza 31 stycznia, który był odwołany w całości, w pozostałych dniach odwoływano tylko po jednym koncercie.

    31 stycznia - dał 0 z planowanych 2
    1 lutego - dał 1 z planowanych 2
    6 lutego - dał 1 z planowanych 2
    7 lutego - dał 1 z planowanych 2
    13 lutego - dał 1 z planowanych 2
    14 lutego - dał 1 z planowanych 2
    15 lutego - dał 1 z planowanych 2

    Taki mamy stan. Ale do tego jeszcze wrócę później, bo muszę sprawdzić, tak z pamięci nie odpowiem.

    ad.4.
    One są takie, po prostu musisz dodać czerwone do szarych i da ci czarne (PLAN), to się zbilansuje. Dlatego wcześniej sygnalizowałam, że żeby ta rozbudowana tabela była zrozumiała, musiałabym dodać opisy.

    ad.5.
    Chyba błąd. Jeszcze sprawdzę, ale myślę, że błąd, bo w tej pierwszej pierwszej tabeli, którą robiłam kilka lat temu miałam na pewno 11.

    Krzysiu muszę lecieć. reszta później. Posprawdzam i odpowiem.:)

    Uch, jak dobrze, że Cię mam. :))) No jestem Ci naprawdę ogromnie wdzięczna za pomoc i sprawdzanie (to przede wszystkim).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełnienie do ad.3.

      Jeszcze raz - STAN
      31 stycznia - dał 0 z planowanych 2
      1 lutego - dał 1 z planowanych 2
      6 lutego - dał 1 z planowanych 2
      7 lutego - dał 1 z planowanych 2
      13 lutego - dał 1 z planowanych 2
      14 lutego - dał 1 z planowanych 2
      15 lutego - dał 1 z planowanych 2

      Zsumujmy:
      7*2=14 (koncerty planowane)
      6*1= 6 (koncerty wykonane)

      14-6=8 (nie 6)

      A 8 koncertów, to odpowiednik 4 dni koncertowych. Stąd w tabeli 29 - 4 = 25.

      Usuń
  35. Ad. 1 - szok. nie wiedziałem. wiesz co bliżej o tym show z 17.08?
    Ad. 2 - 1972 rozumiem. Bo był taki bootleg LABOR DAY MADNESS chyba... czyli dzień pracy....
    ad 3 = wszystko kumam. czytelnie.
    ad 4 - kumam że czerwone + szare = czarne.
    Ale plan = plan+
    może pod tą odejmowaną tabelką inne rubryczki dać:
    czyli:
    czarne=plan
    czerwone=niewykonane
    szare=wykon

    bo to wygląda jakby np.
    6 - 7 luty
    miał w planie 2 dni , w planie+ 1 dzień i w wykonaniu = 1 dzień
    naturalnie:
    w planie 2 dni, w planie+ 2 dni w wykonaniu zaś 1 dzień
    lepiej więc by brzmiało:
    w planie 2 dni, niewykonanie 1 dzień, wykonanie 1 dzień
    w planie 4 koncerty, niewykonanie 2 koncerty, wykonanie 2 koncerty

    i tak dla reszty.
    czyli TYLKO DODAĆ WIERSZ NAD TĄ MAŁĄ TABELKĄ Z NIEWYKONANYMI SHOWS

    Ad. 5
    musisz poprawić

    ja też się cieszę że jesteś;)

    OdpowiedzUsuń
  36. ad.1.

    Też mnie to zdziwiło.

    Są zdjęcia, stąd wiemy nawet w jakim kostiumie w nim wystąpił - "White Two Piece Short Mohair" i pasie "Metal Concho". Już teraz nie pamiętam, bo skupiałam się na koncertach, ale nie wiem czy nie był nawet wydany na jakimś bootlegu lub FTD (być może we fragmentach tylko).

    Zajrzałam do notatek. Niestety nie mam już tych cząstkowych list, po scaleniu wszystko wywaliłam.

    Przy kostiumie też nic nie mam. Jednak skoro wrzuciłam go na listę, źródło musiało być mocne, inaczej bym tego nie zrobiła. Nie mam go nawet w swojej bazie w Excelu, a mam na liście koncertów na blogu. Wiem, że dodałam go jakieś dwa lata temu, bo materiał był przekonujący i z dobrego źródła. Być może coś o nim mam w plikach txt, ale to nie do znalezienia.


    ad.4.

    Tak, PLAN = PLAN+ (mówimy o części odwołanych dni)

    BO 17 dni odwołanych (czerwone) + 3 dni wykonanych (szare) = 20 dni

    A PLAN dni (czarne) to 20 (czarne)

    No właśnie, dlatego mówiłam, że powinny być opisy.

    To samo masz w koncertach.

    PLAN 40 (czarne), bo 34 odwołane + 6 wykonanych = 40


    Piszesz:
    lepiej więc by brzmiało:
    w planie 2 dni, niewykonanie 1 dzień, wykonanie 1 dzień
    w planie 4 koncerty, niewykonanie 2 koncerty, wykonanie 2 koncerty

    no tak jest:
    lepiej więc by brzmiało:
    w planie 2 dni (CZARNE), niewykonanie 1 dzień (CZERWONE), wykonanie 1 dzień (SZARE)
    w planie 4 koncerty (CZARNE), niewykonanie 2 koncerty (CZERWONE), wykonanie 2 koncerty (SZARE)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można wprowadzić dodatkowe nazwy kolumn, jak sugerujesz. Pomyślę, ale na razie wracam do garów. :)

      Usuń
  37. Nie wracaj do garów ... To nie dla kobiet 🤣🤣
    17.08 nigdy nie był ten show wydany w żadnej formie do dziś .

    Tak dokładnie lepiej by brzmiało.
    To w wolnej chwili to popraw i pamiętaj o Vegas 76.
    Jesteś wielka.

    OdpowiedzUsuń
  38. Tez tak uważam, ale nie mam innych chętnych do garów. :)

    No nie tak szybko. :) Jest kolejny błąd. Nie uwzględniłam dodanego koncertu z 1 września 1973. No nie wiem jak ja to zrobiłam. W tej pierwszej tabeli sprzed kilku lat go miałam.

    Dodatkowych jest 7:
    1 17 sierpnia 1969
    2 24 lutego 1970
    1 8 września 1970
    1 3 września 1972
    1 2 września 1973
    1 30 sierpnia 1974

    Ciągle mnie intryguje ten z 1969 roku. On chyba nawet był na elvisconcerts.com, teraz nie ma i chyba właśnie dopiero teraz go usunęli, ale nie wiem kiedy dodali, bo na początku jak robiłam listę koncertów (kilka lat temu), to go nie mieli. No nie mogę sobie przypomnieć jak z nim było. Na liście koncertów mam w uwadze, że są z niego zdjęcia. Pamiętam tylko, że gość opowiadał, że po koncercie o północy, Elvis się wykąpał i miał spotkanie z fanami (są zdjęcia) i oni go namawiali by dał dodatkowy koncert. Jednak z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, że wystąpił na nim w tym samym kostiumie, w którym do nich wyszedł. Bo na spotkanie przyszedł właśnie w "White Two Piece Short Mohair", tylko miał pod tą kurtką od niego jeszcze koszulę. Natomiast w opisie nic nie było żeby miał koszulę pod spodem podczas występu. A może to był jakiś kameralny koncert, nie w głównym showroomie (bo w International są dwa showroomy, drugi dużo mniejszy)?

    Oni w ogóle mieszają od dwóch miesięcy na tej liście. Przez lata wykazywali 1126 koncertów, od dwóch miesięcy 1148, a od dwóch dni 1147. Namieszali też z kostiumami. Musiałabym od nowa całą listę przeanalizować. Może to ten jeden wykasowany? Jak robiłam tabelę to sprawdzałam ich listę i swoją. Nie wszystko się pokrywało. teraz nie mogę sobie przypomnieć, ale wydaje mi się że wtedy ten z 17 września jeszcze był.

    Co robimy? Wywalamy go, czy zostawiamy? Bo ten z 2 września 1973 muszę dopisać. U nich też jest.

    Zaraz się załamię....


    OdpowiedzUsuń
  39. Faktycznie jest 2 wrzesnia 1973 o 3am czyli z nocy z 1 na 2.
    Ale on był wpisany jako normalny nie specjalny. Rozumiem że tak samo jak w poprzednich przypadkach poprostu było w planie mniej a wyszło więcej.
    Co do 69 roku nie wierzę że był ten show. nie mam żadnych danych. ja bym go nie uwzględniał. Elvis zawsze występował w głównym showroomie - nie pozwoliłby na nic innego Parker. Poza tym to był jego pierwszy sezon - miał być główną atrakcją po powrocie i był. Mówił o tym Jerry Lee Lewisowi - odpowiadając na stawiany mu zarzut że jest marionetką menagera, że przynajmniej o zawsze występuje w głównym showroomie a Jerry w bocznym.
    Te koncerty jeszcze będą napewno modyfikowane.

    krótkie tłumaczenie ze strony keithflynn od fana który był 3 września 1972 3am:

    To był zdecydowanie najlepszy koncert, jaki widziałem, Elvis był w świetnym nastroju, dużo żartując. Zanim przystąpię do recenzji, warto wspomnieć o - poprzednich koncertach, poprzedzających ten.

    Drugiego Dinner Show, Elvis wyszedł w niebieskim kombinezonie ze złocisto-srebrnym wzorem zwojów, posypanym na ramionach z przodu i po bokach. Dzięki temu miał na sobie duży biały pas z diamentowymi kształtami i łańcuchami.. Wielu fanów z Anglii wzięło udział w tym koncercie, a reakcja publiczności była bardzo dobra. Elvis pokazał się bardzo szybko! Trwało to niecałą godzinę, ale było to jedno z najbardziej ekscytujących do zobaczenia, ze względu na szybkość programu. Niektórzy angielscy fani dotarli do pierwszego rzędu, a jednemu udało się podarować mu jeden z szalików ze zdjęciami z konwencji Nottingham.

    Kolejny koncert, Midnight 2 września, był równie dobry. Znowu bardzo szybki show z Elvisem w świetnej formie. Miał na sobie luźny kombinezon w stylu Madison Square Garden (okładka płyty), tylko w kolorze zachodzącej czerwieni, ale z fantastycznym czerwonym paskiem, z trzema srebrnymi orłami i łańcuszkami (z przodu) i kolejnymi trzema na rewersie. Znowu występ był poniżej godziny, ale z pewnością czułeś, że Elvis wiele włożył w oba te występy. Pokaz o północy zakończył się o 1.45 (trzeciego), co pozostawia tylko jedną godzinę i kwadrans na oczyszczenie sali z ludzi i około 6000 pustych szklanek? a następnie zaproszenie kolejnych 2300 osób na następny występ o 3.00 nad ranem.

    To był jedyny program, który nie zaczął się na czas (była 3.10 rano, kiedy pojawiły się Sweet Inspirations. Jackie Kahane podążył za nimi. Elvis zaczął swój program około 3.50 rano i wszedł w niebieskim kombinezonie , strój był tkany w lurex lame po zewnętrznej stronie nogawek i rękawach oraz w poprzek przodu i tyłu do talii, podczas gdy przód był gładki niebieski. Po otwarciu „2001” wyszedł ubrany w białą apaszkę , pasek był bardzo spleciony? drobnym splotem z niebieskiego lureksu, z kilkoma delikatnymi frędzlami po lewej stronie.

    krótka recenzja fana z 2 września 1973 o 3am:

    Chociaż pisałem już o głównych punktach koncertów i o spotkaniu z Elvisem, wciąż jest wiele drobnych szczegółów i wybryków do opowiedzenia. Osobie z zewnątrz spodziewam się, że wydałyby się one nieistotne, ale były na tyle ważne, że chciałem je w tym czasie zanotować, więc spodziewam się, że inni wielbiciele z przyjemnością je usłyszą.

    3.00 - 2 września
    Tym razem nie było flagi w „An American Trilogy” na ekranie za sceną, ponieważ Elvis powiedział wcześniej, że była trochę „ciężka” i mogli się bez niej obejść, ponieważ piosenka mówiła wszystko.

    Kiedy The Stamps śpiewali „Chciałbym być w Dixie”, Elvis powiedział: „Chciałbym, żebyś też był”.

    Szedł w kierunku kogoś w pierwszym rzędzie i myślał, że dokucza mu, chodząc w kółko, zamiast wyciągnąć do nich apaszkę.

    Był rozbawiony wściekłym bębnieniem Ronniego i spojrzał na niego znad bębnów, żeby zobaczyć, jak sobie radzi, a także pochylił się i spojrzał na niego przez bębny. Ustabilizował dla niego talerz.

    Dziewczyna chwyciła go za goleń przy „Fever”.

    Wzdrygnął się z przyjemności w „How Great Thou Art”, tak jak w „Jestem tak samotny, że mogę płakać” w Aloha, tylko bardziej dobitnie - potrząsał mikrofonem z boku na bok, wyglądając na spiętego.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  40. w 69 roku nie miał dużo strojów, mógł więc występować w tych samych POD RZĄD, ale przy późnych pokazach chyba zawsze się przebierał.

    OdpowiedzUsuń
  41. Dobra, to ten z 1969 wywalam.

    Ha! Krzysiu nie znamy kostiumów z tych opisów! Żadnego! Czyli było ich więcej.

    A możesz mi linki do tych notatek podesłać, żebym nie musiała szukać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee, to opisy do 73, a nie 69 jak myślałam. To dobrze, bo znowu bym przeżywała,że czytam o jakichś kostiumach, których nie znam. :)

      Usuń
  42. Kochana to strona www.keithflyyn.com
    Bierzesz koncerty. Wybierasz rok . I leci jeden po drugim. Nie zawsze ale są opisy pod znakiem review...
    Klikasz i masz opis po angielsku.
    Wrzucasz w translator i masz.
    Nie ma opisu z 17.08.69 ale jest z 16 i 18.

    OdpowiedzUsuń
  43. Np przetłumaczyłem opis jego powrotu z 31.07.69. świetne to!

    Premiera Elvisa Presleya w International Hotel była absolutnie powalająca. Publiczność pierwszego wieczoru składała się z zagorzałych krytyków, dziennikarzy i dziennikarzy, co prawda fanów nie związanych z Presleyem, którzy prawdopodobnie przyszli go obsłużyć. Ale zanim Elvis skończył śpiewać swój pierwszy kawałek, tłum krzyczał i wołał o więcej. Odniósł fantastyczny sukces i tej samej nocy udowodnił, że magia Presleya, która pojawiła się na scenie w 1955 roku, jest nadal tutaj… tylko znacznie silniejsza. Elvis wyglądał przystojnie jak grecki posąg, kiedy wchodził na scenę. Ubrany był w czarne spodnie z dzwoneczkami i czarną górę tuniki przewiązaną czarną szarfą z frędzlami. Jego długie, czarne włosy opadały luźno wokół twarzy. „Nigdy więcej skórzanych kurtek, kiedy występuję”, powiedział wcześniej Elvis, „kiedy robiłem mój program telewizyjny, prawie się upiekłem”. Elvis zaśpiewał wszystkie swoje stare hity, które przyniosły mu sławę… „Heartbreak Hotel”, „I Got A Woman”, „Blue Suede Shoes”, „Jailhouse Rock” i dwa z jego ostatnich bestsellerów… „Wspomnienia ' z jego programu telewizyjnego i 'W getcie'. Zaprezentował także swoje najnowsze wydawnictwo „Suspicious Minds”. Dwie noce później, kiedy śpiewał tę piosenkę, dwieście dziewcząt w szale wpadło na scenę i próbowało go odciągnąć. Ochroniarze musieli spieszyć się, aby uchronić go przed upadkiem. Dziewczyny zaczęły rzucać na scenę kluczami do hotelu. Elvis wirował i kręcił się w rytm jego muzyki, „Johnny B. Goode” i „Tiger Man” zachwyciły publiczność. Elvis zaprezentował swoją interpretację „Yesterday” i „Hey Jude” oraz „I Can’t Stop Loving You”. Jego głos pulsował z szaleństwa, gdy publiczność ponownie odpowiedziała. Elvis kochał swoją publiczność, a oni z kolei kochali go. Przeprowadzał próby na cały tydzień przed otwarciem, długie godziny każdego dnia, by zaprezentować występ, który miał nadzieję, że zadowoli i podekscytuje publiczność. Nie był zadowolony z bycia przeciętnym... chciał być wyjątkowo dobry i był. Elvis otrzymał ogromną owację na stojąco na koniec swojego występu. Publiczność dosłownie zerwała się na równe nogi, kiedy jego ostatni numer się skończył, a Elvis wyglądał na tak podekscytowanego i szczęśliwego z powodu ich odpowiedzi. Zaśpiewał numer na bis, zszedł ze sceny i otrzymał kolejną owację na stojąco. Hotel poinformował, że zostały całkowicie wyprzedane na miesiąc, w którym Elvis będzie na International. Mówi się, że Elvis może planować światową trasę koncertową. Był bardzo podekscytowany ponownym występem przed publicznością na żywo, odkąd ostatni raz pojawił się w Las Vegas, było to trzynaście lat temu. Był na rachunku w 1956 w New Frontier Hotel, a sam Elvis powiedział: „Nikt prawie nie wiedział, kim jestem. Publiczność po prostu siedziała na rękach”. Jednak po tym, jak Elvis pojawił się w International Hotel w 1969 roku, nikt nie musiał pytać "Elvis kto?" Ojciec Elvisa, Vernon, macocha, Dee i trzech przyrodnich braci, David, Ricky i Billy, przybyli na tydzień przed otwarciem Elvisa, aby zatrzymać się w hotelu. Priscilla przybyła na krótko przed otwarciem i planowała pozostać w Vegas przez większość miesiąca. Zostawili Lisę w domu w Beverly Hills z pielęgniarką. Wujek Elvisa, Vester, miał nadzieję polecieć do Vegas, aby zobaczyć swojego słynnego siostrzeńca, ale powiedział, że nie może uciec od obsadzania bram Graceland, ponieważ w zeszłym miesiącu byli zalewani tysiącami fanów. Przekazy gratulacyjne z całego świata dotarły do ​​Elvisa w Las Vegas, życząc mu powodzenia i wszystkiego najlepszego na otwarciu. Elvis Presley był po prostu fantastyczny, a wielu zagorzałych krytyków zmieniło opinie o Elvisie przez wiele lat. Elvis poleci do domu do Memphis, kiedy pod koniec sierpnia zakończy swoje zaręczyny w Vegas. Jeśli Elvis postawi na swoim, w niedalekiej przyszłości fani na całym świecie będą mogli go zobaczyć. Uwielbia śpiewać przed publicznością, a fakt, że odniósł miażdżący sukces w Vegas, może jeszcze bardziej zachęcić Elvisa do większej liczby występów. .

    OdpowiedzUsuń
  44. CZYTAM KOLEJNE. Tam są takie rzeczy że rozwala mój system wartości.
    Dowiaduje się o szczegółach koncertów których nie wiedziałem. Piosenkach. Strojach. I opisane przez fanów z tamtego czasu.

    przykłady: LAKE TAHOE '73 - BLACK PHOENIX ! ten znany z Pittsburg sylwestra 76. Czy to możliwe?

    Lake Tahoe '71 - czerwona koszula z niebieskimi dzwonkami, marynarka niebieska....?

    hmm.... robi się ciekawie:) ale by to wszystko przeczytac to trzeba z kilka dni posiedzieć:) na spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sensacja z tym Phoenix, ale mam wątpliwości. Nie dlatego, że premiera okazała się dwa lata wcześniejsza (jak z Flame), tylko dlatego, ze ten tekst nie jest pisany w czasie rzeczywistym, na świeżo (jak to robiła np. Maria Davies). To materiał wspomnieniowy z 1995 roku, więc mogło dojść do przekłamań. Gdyby go napisał tuż po koncercie w 1973, to byłby to bardzo, bardzo wiarygodny materiał. Niemniej jest to ciekawostka, muszę dołączyć do opisu jumpa. Matko, mam już dwie kartki, co w którym dopisać ..... !

      Usuń
    2. To prawda. Różne są recenzje. Warto sprawdzić tylko. Też dziwne.

      Usuń
  45. ale wróćmy do koncertów. poprawimy tabele by była ok w końcu definitywnie:)

    OdpowiedzUsuń
  46. :)))))))))))) Też utknęłam tam w opisach koncertów, z takimi samymi wrażeniami jaka Ty. :))) Właśnie robię notatki. :)

    Hm, Black Phoenix niby nie pasuje do 1973.

    Krzysiu nie wiem jakiego translatora używasz, ale on przekłamuje. Obecnie w tłumaczeniu na język polski najlepszy jest ten:
    https://www.deepl.com/pl/translator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałem ...🤣
      Ja ten z google .. pierwszy z brzegu..słownik angielsko-polski wpisałem.
      I tak dobrze tłumaczy . Nie ma przekłamań tylko parę śmiesznych zwrotów ale można się domyślić.

      Usuń
  47. Poprawimy, ale u mnie niedosyt pozostanie, w związku z 1969. :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Czemu niedosyt ?
    Mało znamy shows. A już na pewno zagadka jest tahoe.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bo wolałabym mieć pewne potwierdzenie lub zaprzeczenie, takie wiesz stuprocentowe. A tak wątpliwości pozostają.

    Natomiast jeśli to błąd, to pewnie wziął się stąd, co wcześniej podawałam - Elvis wyszedł w tym kostiumie do fanów po koncercie o północy (czyli już 17 sierpnia) i ono go namawiali na dodatkowy koncert, bo było sporo ludzi zza oceanu, którym nie udało się dostać na żaden jego koncert. Może ktoś to błędnie zrozumiał i wprowadził a datę na listę? W każdym razie jeśli się wcale nie odbył, chciałabym to gdzieś przeczytać wprost. A nie, że najpierw go przez lata nie ma na iście, potem nagle się pojawia, a teraz zna dniach zostaje usunięty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sprawy najwyższej załatwiał Parker a nie to że fani chcieli i prosili. Nie chce mi się w to wierzyć bo oczywiście el ich kochał ale są granice. Rozumiem jednak cię. Nie ma potwierdzenia na sto procent więc nie ma dla mnie oficjalnie.

      Usuń
    2. Jasne, że Parker. Jednak jeśli dyrekcja się godził, to on był jak najbardziej za, bo przecież to nie był koncert za free, a Parker był skrajnie pazernym człowiekiem, nie odpuścił by sobie ani centa.

      Usuń
  50. Jeśli chodzi o Lake Tahoe nie dotarłam do żadnych zagadek. Jasne są tylko odwołania koncertów z jednego sezonu. Aczkolwiek powód już nie. Oficjalnie ze względu na stan zdrowia Elvisa. Nieoficjalnie wszyscy mówią, że Elvis się wściekł po kolejnej chryi do jakiej tam doszło z jego powodu - w showroomie zabrakło ponad 200 miejsc dla osób z ważnymi biletami i doszło do zamieszek (bo tyle powpuszczali ludzi za łapówy).

    Jak coś mam na temat koncertów w Lake Tahoe, to dwaj, bo właśnie robię posta. :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Tahoe 73 to głównie stan zdrowia. Głos mu nawalał już od 13.05....
    Pobicia fanów to co innego.
    Czy to że nie mógł wystąpić wcześniej w turnieju karate .
    Lojalny to jednak był i sądzę że chodziło o głos. Te koncerty nadrobił potem w 74 roku . Skoro tam wracał jeszcze aż do 76. Gdyby miał tego dość już by nie wrócił .

    OdpowiedzUsuń
  52. On lubił to miejsce. Poza tym wiedział, że tam przybywają najzagorzalsi fani i w dużej liczbie z zagranicy. W Las Vegas była jednak zawsze duża grupa przypadkowych gości kasyn.

    No z tym zdrowiem ... Właśnie wczoraj jak czytałam opisy koncertów na keithflynn, pod datą 11 maja 1973 masz tekst:

    "4 maja 1973 roku, Elvis rozpoczął to, co miało być miesięcznym sezonem w Lake Tahoe, Nevada. Sezon został odwołany po 26 występach 16 maja z powodu choroby Elvisa, ale nie można było tego wywnioskować z występu, jaki Elvis dał 11 maja na kolacji. Zespół Elvisa również był w świetnej formie, szczególnie perkusista Ronnie Tutt."

    "Następuje 'Can't Help Falling In Love' z, bez wątpienia, rozczarowaniem ogarniającym publiczność. I tak oto kończy się około pięćdziesięciopięciominutowy koncert, kolejny świetny występ Elvisa i jego zespołu. Mimo, że nie miał zbyt wiele do powiedzenia, Elvis był w dobrym nastroju i w świetnej formie na tym koncercie."


    Co bynajmniej nie wskazuje na kłopoty ze zdrowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz że on dawał z siebie wszystko a nawet więcej i doskonale to maskował .

      Usuń
  53. A Tahoe to nie Vegas, inny klimat choć ten sam stan. W Vegas takie przerwanie z dnie na dzień, czy nawet natychmiastowe w trakcie koncerty, by nie dziwiło, bo tam można złapać "gardło Vegas" z minuty na minutę, ale nie w Tahoe.

    OdpowiedzUsuń
  54. W tahoe by też. Było w opisać napisane . Również klimat suchy. To ten sam stan . Niedaleko.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ale gigantyczny zbiornik wodny, a to wszytko zmienia.

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html