Nazwa najczęściej spotykana: White Arabian Second Suit
Nazwa alternatywna: White 1974 Arabian Suit
Inne nazwy: White Embroidered Arabian Suit, White Embroidered King of Spades Suit, White Second King of Spades Suit, White Ace of Spades Suit, White Harlequin Suit
Linia / Seria: Karate Style / Arabian
Kolor wiodący: biały
Linia kolorystyczna: turkusowa
Części kompletu: 1
Ilość elementów: 2
- kombinezon - biały; bogato zdobiony haftami w kolorze turkusu, pomarańczu, granatu i złota; rękawy wykończone szpicem, z rozcięciem i sześcioma guzikami pokrytymi białym materiałem (po trzy z każdej strony rozcięcia); haft na torsie (z przodu i tyłu) oraz bokach kostiumu; na wzorze dodatkowo umieszczono przezroczyste kamienie, złote okucia oraz szklane i metalowe krążki; turkusowa fałda w rozcięciu nogawek; kołnierz napoleoński, zdobiony haftem;
- pas I - biały, szeroki, skórzany; zdobiony takim samym haftem i elementami jak kostium; dwa rzędy łańcuchów, jeden z brązu, drugi złoty;
- pas II - "White V-neck Belt" (patrz opis i zdjęcia);
Ilość egzemplarzy: raczej jeden
Chustki dla publiczności: białe,
błękitne,
turkusowe (być może także inne);
Projekt i wykonanie: Bill Belew,
Gene Doucette, IC International Costume Co.
Używany na koncertach:
- 11 października 1974 roku, o godzinie 24:00, Sahara Hotel, Lake Tahoe NV (oryginalny pas);
- 12 października 1974 roku, o godzinie 22:00 (Dinner Show), Sahara Hotel, Lake Tahoe NV (oryginalny pas);
- 18 października 1976 roku, o godzinie 20:30, Sioux Falls Arena, Sioux Falls SD (V-Neck Belt);
- 21 października 1976 roku, o godzinie 20:30, Wings Stadium, Kalamazoo MI (V-Neck Belt);
- 23 października 1976 roku, o godzinie 20:30, Cleveland Coliseum, Richfield OH (V-Neck Belt);
- 28 listopada 1976 roku, o godzinie 20:30, Cow Palace, San Francisco CA (V-Neck Belt);
- 2 grudnia 1976 roku, o godzinie (Opening Show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (V-Neck Belt);
- 5 grudnia 1976 roku, o godzinie 21:00, Hilton Hotel, Las Vegas NV (V-Neck Belt);
- 12 grudnia 1976 roku, o godzinie 24:00 (Closing Show), Hilton Hotel, Las Vegas NV (V-Neck Belt);
- 30 grudnia 1976 roku, o godzinie 20:30, The Omni, Atlanta GA (V-Neck Belt);
- 19 lutego 1977 roku, o godzinie 20:30, Civic Center Freedom Hall, Johnson City TN (V-Neck Belt);
- 24 marca 1977 roku, o godzinie 20:30, Civic Center, Amarillo TX (oryginalny pas);
- 26 marca 1977 roku, o godzinie 20:30, University Of Oklahoma, Norman OK (oryginalny pas);
- 28 marca 1977 roku, o godzinie 20:30, Municipal Auditorium, Austin TX (oryginalny pas);
- 30 marca 1977 roku, o godzinie 20:30, Rapidas Parish Coliseum, Alexandria LA (oryginalny pas);
- 24 kwietnia 1977 roku, o godzinie 20:30, Crisler Arena, Ann Arbor MI (oryginalny pas);
- 25 kwietnia 1977 roku, o godzinie 20:30, Saginaw Center, Saginaw MI (oryginalny pas);
- 29 kwietnia 1977 roku, o godzinie 20:30, Duluth Arena, Duluth MN (oryginalny pas);
- 1 maja 1977 roku, o godzinie 20:30, Chicago Stadium, Chicago IL (oryginalny pas);
- 3 maja 1977 roku, o godzinie 20:30, Saginaw Center, Saginaw MI (oryginalny pas);
- 18 czerwca 1977 roku, o godzinie 20:30, Kemper Arena, Kansas City MO (oryginalny pas);
- prawdopodobnie również podczas innych koncertów Sezonu 3 (od 16 do 27 maja 1974 roku), w Sahara Hotel, w Lake Tahoe NV;
Opis:
"White Arabian Second Suit" powstał w 1974 roku, w partii kostiumów, do których Elvis będzie wracał w 1976 i 1977 roku (do części z nich).
Jak wiemy po 1974 roku nie powstało zbyt wiele nowych kostiumów, ponieważ Elvis powoli wchodził w okres stagnacji i zniechęcenia, zmierzając do psychologicznego impasu. Mówiąc kolokwialnie, miał totalny zwis na nagrywanie nowego materiału jak i odświeżanie swojej scenicznej garderoby. Z różnych wypowiedzi osób z najbliższego otoczenia, w tym kostiumologów i garderobianych, można wyłowić informacje, że jednym z powodów dużego spowolnienia, a wkrótce całkowitego zaniechania, produkcji odzieży scenicznej była niechęć Elvisa do jakiejkolwiek współpracy z IC Costume Co. - nie godził się na pobieranie wymiarów, wszelkie przymiarki, a nawet nie chciał rozmawiać o ich wyglądzie (tematyce, zdobieniach). Sugeruje się, że było to spowodowane jego brakiem akceptacji własnej figury, dokładnie nadwagą i opuchlizną będącą konsekwencją stale pogarszającego się stanu zdrowia.
Dlaczego w 1976 i 1977 roku sięgał głównie po kostiumy z 1974 i 1975 roku, w zasadzie nie wiemy tak na sto procent. Na pewno dlatego, że nie miał nowych, ale czy był to jedyny powód? Nie wiadomo.
Niektóre źródła podają, że oba kostiumy "Arabian" powstały na bazie tego samego projektu, ale to błędna informacja. Być może Gene Doucette projektując "White Second Arabian Suit" wzorował się trochę na "White Arabian Suit", ale "Arabian" z 1974 roku ma swój własny szkic projektowy, skreślony ręką Gene Doucette'a, podczas gdy "White Arabian 1973 Suit" był projektu Billa Belewa. W 1974 roku Bill Belew prawie w całości scedował tworzenie garderoby scenicznej dla Elvisa na Gene Doucette'a, łącznie z projektowaniem. Jak wiemy Bill Belew w swoich projektach uwzględniał zdobienia wykonane za pomocą kamieni, nap, ćwieków, troczków, łańcuszków i pasmanterii. Hafty na kostiumach, to już okres projektów Gene Doucette'a. Mówi się, że "White Arabian Secon Suit" jest odpowiedzią Gene Doucette'a na "White Arabian Suit" (z 1973 roku) Billa Belewa, podobnie jak "White American Eagle Suit" na "White Aloha Suit" Billa Belewa z 1973 roku i jest to prawdą, co w jednym z wywiadów potwierdził Gene Doucette.
W obrysie zdobień "White Second Arabian Suit", podobnie jak wcześniej w "White Arabian Suit" ("White King of Spades Suit"), dopatrzono się cech charakterystycznych dla arabskiego wzornictwa. Stąd właśnie "Arabian" w nazwie.
Początkowo "White King of Spades Suit" i podobne nazwy były zarezerwowane dla kostiumu "White Arabian Suit" z 1973 roku, a nazwa była wypadkową skojarzeń fanów z kartami klasycznymi i koron widocznych na torsie. Natomiast ten z 1974 nazywano "White Embroidered Arabian Suit", "White Second Arabian Suit" lub "White Harlequin Suit", z uwagi na wzór przypominający pierożki (sopelki) z pomponami i dzwoneczkami z czapeczek arlekinów (błaznów). W którymś momencie, z uwagi na podobieństwo zarysu wzoru, mniej zorientowani w kostiumach scenicznych Elvisa zaczęli stosować nazwę "White King of Spades Suit" również do kostiumu z 1974 roku, która była alternatywną dla "White Arabian Suit" z 1973 roku. I tak powstał ten bałagan. Błędu nie uniknęła nawet Graceland, gdy na jednej z wystaw jumpsuit z 1974 roku podpisała nazwą jumpsuitu z 1973 roku. Na pierwszej wystawie londyńskiej (zatytułowanej "Elvis at the O2", która trwała od 12 grudnia 2014 roku do 10 stycznia 2016 roku), wybrnęli już lepiej - na tabliczce opisowej pod "White Second Arabian Suit" napisali "Embroidered King of Spades Jumpsuit", czyli podkreślili, że chodzi o wersję haftowaną. Dlatego te nazwy, które są wspólne dla obu kostiumów powinniśmy zawsze podawać z rokiem dla jumpsuitu z 1974 roku albo z wyróżnikiem "Embroidered" (haftowany).
Niemniej, gdy przyjrzymy się zdobieniom, to ewidentnie widać, że ma on więcej wspólnego z ubiorem arlekinów, zwłaszcza ich nakryciami głowy, niż arabską ornamentyką. Dlatego uważam, że z wszystkich proponowanych nazw najodpowiedniejsza jest "White Harlequin Suit", chociaż jumpsuit ten najmniej znany jest właśnie pod nią.
Niezłą nazwą byłaby również "White Ace of Spades Suit", ponieważ w układzie wzoru można się dopatrzeć także głowni (grotów) dawnej (przede wszystkim średniowiecznej) broni białej drzewcowej, jak na przykład: piki, kopie, włócznie itp. Tego "kinga of spades" zostawiłabym dla "White Arabian Suit" z 1973 roku, natomiast "asa pik" dałabym dla kostiumu z 1974 roku, zwłaszcza, że nie ma na nim żadnym kształtów kojarzących się z koroną, jak na poprzedniku z 1973 roku. No tak, ale pamiętajmy, że nazwy te były tworzone spontanicznie przez fanów, na zasadzie pierwszego skojarzenia, a potem służyły do wzajemnej komunikacji, kiedy rozmawiano o strojach scenicznych Elvisa i koncertach. Gdyby mieli czas na analizę i zastanowienie, pewnie wiele z nich miałoby dziś zupełnie inne nazwy.
Mam jeszcze jedno skojarzenie - halabarda. Też broń biała drzewcowa. Rozcięcie na torsie jakby dzieliło halabardę, dokładnie jej drzewiec, na dwie równe części. Z kolei na pasie mamy drzewiec umieszczony poziomo. Halabarda miała specyficzną głownię, na środku był grot dzidy (piki, włóczni), z jednego boku część sieczna (topór), a z drugiego hak.
Jumpsuit "White Second Arabian Suit", miał swoją premierę w 1974 roku, w Sahara Hotel w Lake Tahoe (NV). Elvis powrócił do niego w 1976 roku, a później jeszcze w 1977 roku.
Jak większość kombinezonów scenicznych Elvisa, tak i ten miał swój własny, dedykowany do niego pas. Elvis zakładał go w 1974 i 1977 roku. Rzecz jasna nie byłby sobą, gdyby czegoś nie zmienił. Kiedy występował w tym jumpsuicie w 1976 roku, używał do niego wyłącznie pasa "White V-Neck Belt" od kostiumu o tej samej nazwie ("White V-Neck Suit"). W każdym razie nie znamy żadnego występu w oryginalnym pasie z 1976 roku. Ten sam pas ("White V-Neck Belt") założył jeszcze na początku 1977 roku, by wkrótce powrócić do dedykowanego oryginału.
Kostium "White Second Arabian Suit" jest obecnie w Graceland. Przez jakiś czas można go było oglądać w Rock & Soul Museum w Memphis, gdzie został wypożyczony (nie wiem na jaki okres). W 2011 roku trafił też na wystawę w MIM muzeum (Musical Instrument Museum), w Phoenix (AZ). Był też obecny na pierwszej wystawie londyńskiej w O2 Arena (od 12 grudnia 2014 roku do 10 stycznia 2016 roku) i chyba także na drugiej (nie jestem pewna). Prawdopodobnie także na innych wystawach.
Replikę jumpsuitu "White Second Arabian Suit" można zakupić w sklepie firmy B & K Enterprises Costume Co. za 4.500,- dolarów.
* * *
* *
*
Ex Post
Ostatnie informacje (10 lipca 2021 roku):
W 2021 roku w ofercie sklepu firmy AJM (Ann Maker Jumpsuit) pojawił się jumpsuit "White Second Arabian Suit". Aczkolwiek od tego roku zmienili sposób prezentacji i nie ma już zdjęcia od tyłu.
Ex Post
Ostatnie informacje (18 czerwca 2023 roku):
Trafiłam na fajny klip z grudnia 1976 roku, na którym Elvis występuje w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" i pasie "White V-Neck Belt" w Hilton Hotel w Las Vegas. Niestety nie napisano, na którym z trzech koncertów, więc może to być: 2 (OS), 5 (DS) lub 12 grudnia (CS). Jakość kiepska, ale fajne ujęcie.
Elvis na scenie w jumpsuicie "White Arabian Second Suit" i pasie "White V-Neck Belt" w grudniu 1976 roku, w Hilton Hotel w Las Vegas (NV). Aby go uruchomić trzeba najechać kursorem na obraz - wtedy u dołu po lewej wyświetli się strzałka
*
* *
* * *
Szkic projektowy jumpsuitu "White Arabian Second Suit" autorstwa Gene Doucette, projektanta tego kostiumu
Replika jumpsuitu "White Second Arabian Suit" i pasa do niego dedykowanego, jakie można kupić w sklepie firmy B & K Enterprises Costume Co.
Replika jumpsuitu "White Second Arabian Suit", jaką od 2021 roku można kupić w sklepie firmy AJM (Ann Maker Jumpsuit), od jakiegoś czasu konkurencyjnej do firmy B & K Enterprises Costume Co.
Oryginalny pas dedykowany do jumpsuitu "White Second Arabian Suit". Na przedostatniej pozycji takie zdjęcie porównawcze oryginału na wystawie w Londynie, na Elvisie i na kostiumie prezentowanym w Graceland. Jak widzimy górny łańcuch na pasie pokazywanym w Londynie jest inny. Na dolnym zdjęciu ekspozycja z Graceland, na której widać pas "White Second Arabian Belt" przewieszony na ramiączku obok pasa "White Rainbow Belt"
Pas "White V-Neck Belt" od jumpsuitu "White V-Neck Suit", który Elvis zakładał również do jumpsuitu "White Second Arabian Suit". Zdjęcie górne to replika ze sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co., a dolne oryginał
Jumpsuit "White Second Arabian Suit" ("White Arabian 1974 Suit") pokazywany na różnych wystawach, między innymi w Graceland, w MIM muzeum, na pierwszej wystawie w Londynie (od 12 grudnia 2014 roku do 10 stycznia 2016 roku)
Elvis w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" poza sceną. Po koncercie 28 marca 1977 roku, o godzinie 20:30, w Municipal Auditorium, w Austin (TX), z Davidem Stanleyem. Tak te zdjęcia zostały opisane na stronie elvis-collectors.com, ale w nazwach plików jest rok 1976, więc nie wiem
Elvis w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" poza sceną. No i tu nie ma zgodności. Jedni podają, że to Elvis z Jackie Cahane, w Ann Arbor (MI), 24 kwietnia 1977 roku, a strona elvis-collectors.com, że w Chicago (IL), 1 maja 1977 roku. Jak widać, Elvis jest tu ubrany na koncert, lecz to nam nic nie wyjaśnia, bo w obu tych dniach wystąpił w "White Second Arabian Suit" i w obu o 20:30
Elvis w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" poza sceną. Tutaj 30 grudnia 1976 roku, przed koncertem, który da o godzinie 20:30, w The Omni, w Atlancie (GA). Prawdopodobnie pierwsze zdjęcia są z lotniska (lub z hotelu). Ostatnie, z jakiejś gazety, to już w aucie w drodze do obiektu
Elvis w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" poza sceną. To 30 grudnia 1976 roku, po koncercie, który dał tu o godzinie 20:30, w The Omni, w Atlancie (GA). Jedzie na lotnisko i wchodzi na pokład samalotu
Elvis na scenie podczas występów w jumpsuicie "White Second Arabian Suit". Na tych zdjęciach pas jest niewidoczny
Elvis na scenie podczas występów w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" i oryginalnym pasie do niego dedykowanym
Elvis na scenie podczas występów w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" i pasie "White V-neck Belt" dedykowanym do jumpsuitu "White V-neck Suit"
Elvis na scenie podczas występów w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" i pasie "White V-neck Belt" dedykowanym do jumpsuitu "White V-neck Suit". Kiedy Elvis występował 2 grudnia 1976 roku, na swoim koncercie otwierającym Sezon 15 (od 02 grudnia do 12 grudnia 1976 roku) w Hilton Hotel w Las Vegas, ostatni w tym miejscu, na scenie dopadła go zagorzała fanka Tatiana DeMello. Udostępniając to zdjęcie, powie: "Co za niesamowity wieczór, to są wspomnienia, które będą moim skarbem na zawsze"
Strona z książki "Elvis jumpsuits all access" z pasami, na której widać również pas "White Arabian Second Belt"
Zdjęcia Elvisa w jumpsuicie "White Second Arabian Suit" wykorzystane na okładkach wydawnictw muzycznych
Elvis wylądował na lotnisku Tri-Cities Airport w Blountville, TN i wsiada do samochodu, którym uda się do Johnson City, TN, gdzie o godzinie 20:30 da koncert na obiekcie Civic Center Freedom Hall. Jest już ubrany w jumpsuit "White Arabian Second Suit", w którym tam wystąpi. Zdjęcie zostało opublikowane w jakiejś gazcie, ale nie podano w jakiej
Coś ze świata arlekinów (błaznów), w sztuce, w życiu (sztuka użytkowa) i kostiumach. Oprócz charakterystycznych kształtów pierożków czapek, także charakterystyczne buty, również wykończone noskami w kształcie pierogów (czy jak kto woli rogali). Zarówno na końcach pierożków czapek jak i bucików najczęściej umieszczano pompony lub dzwoneczki, co na kostiumie Elvisa zaakcentowano w postaci szklanych i metalowych krążków
Na jumpsuicie "White Second Arabian Suit" są też hafty w kształcie piki. To zarówno kolor w kartach klasycznych jak i głownia białej broni drzewcowej o nazwie piki. Na zdjęciu zaznaczyłam wszystkie piki na przodzie torsu, ale jak widać na zdjęciach po prawej, są również po bokach fałd nogawek i na tyle torsu
P. S.
Większość zdjęć po otwarciu w nowym oknie można zobaczyć w rzeczywistym (większym) rozmiarze.
Danusiu, co do małej ilości strojów, jeszcze jedna myśl mi się nasuwa. Elvis w końcowym etapie życia miał problemy finansowe. Myślę, że to z uwagi na redukcję kosztów również liczba zamawianych strojów drastycznie się zmniejszyła. Nawet nie tyle w 74 i 75 roku bo widzimy, że przynajmniej do połowy roku Elvis miał zamawiane nowe partie strojów a nie pojedyncze egzeplarze (poza tym myślę że nadal o wszystkich nie wiemy). Na jesieni 74 były wszelkie kolorowe Sundiale, Araby, smoki czyli z motywów wierzeń Majów.. Na wiosnę 1975 była partia dwuczęściowych a następnie na tourne były już partie feniksów. Owszem było tego mniej ale koncepcja jeszcze była. Potem znacznie się to ograniczyło. Owszem dużo prawdy jest w zniechęceniu, wadze, itp… ale to że po raz pierwszy w historii Elvis wracał do strojów sprzed 2 lat oznaczało przede wszystkim, że mogła jego waga spaść w dół by w dany jump ponownie się zmieścić. Stagnacja pojawiła się przed 76 rokiem na pewno. Jedynym nowym jumpem był ognisty Flame, chociaż patrząc na krój mógł tez powstać w partii z 1974 roku łącznie z sundialami, smokami itp. Poza tym po 77 roku projektowane były już nowe jumpy. Dużo prawdy jest że nie chciał robić przymiarek, stąd np. „laserowa piżama” nie była uszyta na miarę i zrezygnowany Elvis nie potrafił się w nią zmieścić. Miał znowu wystąpić w Sundialu. I koło się zamykało. Tak więc , owszem waga, depresja, choroba – to jedno, ale podkreślam problemy finansowe mogły również zaważyć o ograniczeniu dostawy strojów. Zresztą jedno na drugie miało wpływ.
OdpowiedzUsuńCo do zdjęć … rozróżniamy na pewno Elvisa w 74 roku z Tahoe (ma młodszą twarz), Elvisa w 1976 – bardzo długie bokobrody i dłuższa grzywka i zdjęcia późniejsze (Elvis nieco bardziej spuchnięty) – rok 1977.
Te pierwsze zdjęcia – Elvis poza sceną i wsiadający do samolotu to Atlanta 30.12.1976.
Pozostałych zrobiłaś tak wiele, że zajęło by mi sporo czasu ale w zasadzie wszystkie są do odróżnienia.
Fotka z Jackie Cahane – to Ann Arbor – 24.04.1977.
O widzisz, to jest trafne spostrzeżenie, nie pomyślałam o finansach. Tak, to musiał być jeden z powodów.
OdpowiedzUsuńWiesz, ja się tylko dziwię, że skoro były kostiumy, w ktore elvis wchodził, to mogli je wziąć i na ich podstawie robić nowe, nawet gdy nie chciał się mierzyć, ale tu pewnie zaważyły finanse, jak mówisz.
Dzięki Krzysiu za identyfikacje zdjęć, idę dopisać. :)
Piękne te kostiumy,cieszą oko na zdjęciach, a co za efekt musiał być na żywo! I to na kimś tak zgrabnym,o tak wspaniałych proporcjach sylwetki jak Elvis. Gdzieś mi się płacze po głowie informacja (tylko raz się z nią spotkałem chyba od kogoś z Memphis Mafii w wywiadzie)że Elvis miał w butach takie specjalne jakby "podwyzszacze". Nie wiem,czy rzeczywiście,bo przecież miał długie, jak na mężczyznę bardzo ładne nogi. Czy mogło tak być?
OdpowiedzUsuńTak, czasami nosił tzw. "piętki", ale nie po to by być wyższym, tylko z powodów zdrowotnych. Po przeszło godzinie skakania na scenie pięty dostawały w kość (oprócz tego poźniej się jeszcze okazało, że miał jakąś chorobę kości), a te wkładki były z takiej amortyzującej pianki. Jednak to wszystko było dopiero później.
OdpowiedzUsuńNajpierw było złe tłumaczenie. W opisach podkreślano, że jego buty były z małym korkiem (ergonomia mówi, że w obuwiu pięta powinna być o 4 cm wyżej jak podeszwa, ale nie więcej jak 6 cm i taki właśnie Elvis miał obcas), co czasem błędnie tłumaczono, że Elvis nosił specjalne wkładki by być wyższym. Miał prawie 190 cm i górował nad większością, więc to idiotyczne tłumaczenie. Wręcz przeciwnie zawsze miał mały kompleks zbyt dużego wzrostu i wielki zbyt długiej szyi, stąd właśnie kołnierze napoleońskie (jeden z powodów).
Acha,to głównie aspekt zdrowotny, co jest rzeczywiscie bardzo uzasadnione. Dzięki za wyjaśnienie. Szyja była szerzej opisywana:-) stąd wiadomo,że tak uważał. Jak dla mnie,to był absolutnie proporcjonalny i wyglądał wspaniale!
OdpowiedzUsuńDla mnie też. Gdyby żył w starożytności, mielibyśmy więcej jego rzeźb niż Adonisa. :)))
UsuńMoim zdaniem to nawet sam Adonis mu nie dorównuje,a z drugiej strony to gdyby żył w starożytności,to byśmy w ogóle nie znali jego muzyki,zdjęć,filmów,gdyż nie było wtedy kamer,aparatów,sprzętu rejestrującego dżwięk itp.Dlatego cieszy mnie fakt że było mu dane żyć w dwudziestym wieku i za to Opatrzności dziękuję.Pozdrawiam:-))
UsuńOj tak. Co by mam dały jakieś zapiski sprzed wieków, że w starożytnej Grecji żył piękny Elvis z niebiańskim głosem? A dzięki temu, że żył w XX wieku, kiedy istniała już technologia zapisu dźwięku i obrazu, możemy to usłyszeć i zobaczyć.
UsuńŚwięta prawda:-)
UsuńTak mogli robić dużo więcej nowych węższych jak schudł ale jeśli po raz pierwszy w tak znaczący sposób sięgał po tyle jumpow z przeszłości to zapewne tak musiało być.
OdpowiedzUsuńPs. Elvis miał chyba 186 cm. Był wysoki.
Tak więszkość podaje 186, niektóre dodają mu 2-3 cm więcej :)
OdpowiedzUsuńPotem jak znowu przybrał, to mogli na bazie tych co nosił robic nowe, czyli na Sundialu.
Warto zaznaczyć że być może w tahoe 1974 zakładał Arabiana częściej..czy to sprawdzone info że tylko dwa showy?
OdpowiedzUsuńTak ja mam u siebie i tak jest na elvisconcerts.com. Więc chyba żadnego więcej nie potwierdzono. Ale tylko 5 kostiumów z Lake Tahoe jest znane, reszta to biała plama, więc można przyjąć, że raczej na pewno użył go tam więcej razy.
OdpowiedzUsuń