poniedziałek, 5 czerwca 2017

Jumpsuit - Knot vel Tassel

Nazwa najczęściej spotykana:  White Knot Suit
Nazwa alternatywna:  White Tassel Suit
Inne nazwy:  White Outfits Suit,  White Indian Fringe Suit
Linia / Seria:  Karate Style / Fringe / Knot
Kolor wiodący:  biały
Linia kolorystyczna:  biała
Części kompletu:  1
Ilość elementów:  2
  • kombinezon - z poszerzonymi w szpic rękawami u dołu, z rozcięciem wykończonym trzema guzikami po każdej ze stron (razem sześć na rękawie); guziki pokryte białym materiałem; rozcięcie na torsie wykończone  napami, ułożonymi w dużych odstępach; boki kostiumu (od pach po krańce nogawek) oraz tylni grzbiet rękawów (od rozcięcia mankietu po szew na ramieniu), wykończone frędzlami; tors kostiumu pokryty parami tunelowych nap, przez które przeciągnięto a następnie przewiązano krótkie tasiemki (przez każdą parę); nogawki rozkloszowane bez fałdy lub z białą fałdą (patrz opis); kołnierz napoleoński, ozdobiony napami;
  • pasek I - biała makrama; na obu końcach długie frędzle;
  • pasek II - niebieska makrama; na obu końcach długie frędzle, na których umieszczono złote, skośno-tulejowe korale w różnych odległościach i w różnym zagęszczeniu; złote wplecenie biegnące środkiem, wykonane z użyciem złotej przędzy i złotych korali; 
  • pasek III* - czarna makrama, z wplecionymi klejnotami; na obu końcach długie frędzle (patrz pierwszy Ex Post);
Ilość egzemplarzy:  raczej tylko jeden (patrz opis i pierwszy Ex Post);
Chustki dla publiczności:  prawdopodobnie białe i niebieskie + kolorowe szaliki;
Projekt i wykonanie:  Bill Bellew; IC Costume Co.  
Używany na koncertach:
  • 26 stycznia 1971 roku, o godzinie 22:00 (Opening Show), w International Hotel w Las Vegas, NV (biała makrama);
  • 13* lutego 1971 roku, o godzinie 20:15 (Dinner Show), w International Hotel w Las Vegas, NV (czarna makrama) (patrz Ex Post z 27 czerwca 2017 roku);
  • 18 sierpnia 1971 roku, o godzinie 20:15 (Dinner Show), w International Hotel w Las Vegas, NV (wrzosowa lub niebieska makrama; patrz opis);
  • 20 sierpnia 1971 roku, o godzinie 20:15 (Dinner Show), w International Hotel w Las Vegas, NV (wrzosowa lub niebieska makrama; patrz opis);  
  • Sezon 4 (od 26 stycznia do 23 lutego 1971 roku), w International Hotel w Las Vegas, NV (dokładne daty, poza wymienioną wyżej, nie są znane);
  • Sezon 1 (od 20 lipca do 2 sierpnia 1971 roku) w Sahara Hotel w Lake Tahoe, NV (dokładne daty nie są znane);
  • Sezon 5 (od 9 sierpnia do 6 września 1971 roku), w International Hotel w Las Vegas, NV (dokładne daty, poza dwoma wymienionymi wyżej, nie są znane; patrz opis);
* Tak podają zestawienia. Tymczasem nie był to wcale znany nam "White Knot Suit" z czarną makramą, tylko zupełnie inny kostium i makrama. Patrz Ex Post na końcu tekstu lub Suplement nr 1 do Listy jumpsuitów ("Nieznane, zapomniane, nierozpoznane jumpsuity").

Opis:

Kolejny jumpsuit inspirowany frędzlami. Elvis lubił frędzle, nie tylko w strojach scenicznych, ale także w garderobie prywatnej, która w nie obfitowała. Czy była to tylko kwestia gustu, akurat takiej estetyki, czy jest po temu inne wyjaśnienie, trudno jednoznacznie powiedzieć.

Niewątpliwie frędzle i sposób ich umiejscawiania, były nawiązaniem do ubioru charakterystycznego dla Indian, a przecież w żyłach Elvisa płynęła indiańska krew. Jego prapraprababką po kądzieli (od strony matki) była Morning Dove White, Czirokezka pełnej krwi, która w 1820 roku poślubiła białego człowieka, Richarda Mansella, praprapradziadka Elvisa. Ponoć ta mieszanka genetyczna, skutkowała niezwykłą urodą dziedziczoną w kolejnych pokoleniach, nie wyłączając z tego grona Elvisa.

Elvis był bardzo dumny ze swoich czirokeskich korzeni, co sam często podkreślał. Interesował się też kulturą swoich indiańskich przodków. I przypuszczalnie właśnie stąd brało się jego upodobanie do skórzanych strojów i frędzli, których miał całe mnóstwo.

W 1971 roku, kostiumolog Elvisa, Bill Belew, zaprojektował dwa kostiumy "Knot", jednoczęściowy i dwuczęściowy. Jeśli chodzi o jednoczęściowy, to zachowało się kilka zdjęć fatalnej jakości (poza jednym) oraz równie złej jakości klip z koncertu. Kostium jest też pokazywany w Graceland. Natomiast nie ma śladu po wersji dwuczęściowej, zachował się tylko szkic projektowy.

W pierwszych jumpsuitach Elvisa całe zdobienie ograniczało się do użytej w nich pasmanterii. Później pojawiło się kilka kostiumów z wykorzystaniem frędzli, troczków, sznurówek, a "White Knot Suit" właśnie do nich należy.

W kostiumie tym po raz pierwszy Elvis wystąpił w International Hotel w Las Vegas (NV), na przełomie stycznia i lutego (Sezon 4, od 26 stycznia do 23 lutego 1971 roku), ale używał go też w Lake Tahoe (Sezon 1, od 20 lipca do 2 sierpnia). Na pewno wystąpił w nim również podczas letniej tury występów w International Hotel w Las Vegas (Sezon 5, od 9 sierpnia do 6 września 1971 roku), chociaż w tym czasie scenę zdominowały już komplety z serii "Cisco Kid", które w pierwszej połowie roku zakładał rzadziej. Jeśli chodzi o Sezon 5, to małe dopowiedzenie. W pierwszym tygodniu Elvis założył kilka kostiumów, które wcześniej nosił już w tym roku na scenie, jeszcze przed sierpniem (z całego okresu, od stycznia poczynając).

Niepewną kwestią pozostaje fałda w nogawkach spodni. Na szkicu projektowym nie została zaznaczona w jednoznaczny sposób, choć rozkloszowanie nogawki jest wyraźne. Niestety na skąpym materiale zdjęciowym, też tego nie widać. Aczkolwiek jest to znana informacja, bo kostium jest wystawiony w Graceland i każdy może go sobie podejrzeć (tylko najpierw trzeba tam się znaleźć), lecz nie udało mi się dotrzeć do odpowiedniego zdjęcia ani innego materiału, który pozwoliłby to ustalić (opieram się tylko na filmikach, fotografiach i treściach jakie znajdę). Z kolei oglądając klip z koncertu wydaje się być na nim widoczna (biała).

"White Knot Two Piece Suit" - tył
Wątpliwości budzi też zdobienie pleców. Większość materiałów podaje, że tylko przód pokryto frędzlami (z przewleczonych przez dziurki i przewiązanych troczków). Natomiast tył już nie. Jednak wszystko wskazuje na to, że i tył był zdobiony, tylko tak jak to jest pokazane na szkicu projektowym dwuczęściowego kostiumu - góra pleców pokryta napami, a pod nimi pojedynczy rząd frędzli.

Przeglądając załączony tu filmik, klatka po klatce, przynajmniej można odnieść takie wrażenie. W pewnym momencie, gdy Elvis odwraca się bokiem, to jakby frędzle z pleców uniosły się pod wpływem tego obrotu. Tylko przy tej jakości filmu może to być po prostu złudzeniem, efektem wywołanym przez coś zupełnie innego, co z frędzlami na kostiumie nie ma nic wspólnego.

Do "White Knot Suit", Elvis nosił pasy z makramy. Czy tylko te dwa, o których wiemy, czy były także inne, trudno powiedzieć. Pierwszym z nich była biała makrama, lecz nie wiemy dokładnie jaka. Drugim niebieska lub wrzosowa makrama, ze złotym wpleceniem biegnącym przez środek, a także złotymi, skośno-tulejkowymi koralami na jej długich frędzlach (identyczna jak ta od "White Checkerboard Suit"). I tu dochodzimy do sedna, czy była niebieska czy jasno liliowa? Część źródeł podaje "blue" (niebieska), część "purple" (liliowa). W rozstrzygnięciu tej kwestii nie pomogą nam zdjęcia, bo na dwóch z nich wygląda jak ciemno niebieska, a na dwóch innych jak liliowa. Z kolei na wystawach strój ten jest prezentowany zawsze bez makramy.

W jednym ze źródeł spotkałam informację, że kiedy Elvis pierwszy raz wystąpił w tym kostiumie, założył do niego pas z niebieskiej makramy. Inne źródła wskazują, że była to biała makrama, a niebieska pojawiła się dopiero później. Niektóre mówią też o liliowej makramie, co jakby potwierdzały same fotografie, lecz ich jakość jest tak zła, iż widoczną na nich kolorystyką nie można się sugerować. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że zarówno niebieska jak i liliowa makrama, były identyczne, w ten sam sposób wyplatane i z tym samym złotym wpleceniem biegnącym przez środek. Wreszcie, wcale nie można wykluczyć, że zakładał wszystkie trzy makramy, bo to nie jest kwestia czy makrama była niebieska, czy liliowa (ponieważ miał dwie identyczne w obu tych kolorach i obie je nosił na scenie w tym samym czasie), tylko której faktycznie używał do tego kostiumu.

Kwestia ilości egzemplarzy. Wszystko wskazuje na to, że kostiumy z 1971 roku nie miały dubli, czyli były wykonywane w pojedynczych egzemplarzach. Przypuszczalnie "White Knot Suit" także.

Do kogo należy pomysł na taki akurat kostium też nie wiemy na pewno, prawdopodobnie do Billa Belewa.

Jumpsuitu "White Knot Suit" nie ma w ofercie handlowej sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co. Natomiast można go zobaczyć na ekspozycji w Graceland, aczkolwiek na zdjęciach ostatnio się nie pojawia. Może dlatego, że ludzie wolą fotografować te bardzie zdobne stroje.

P. S.
Tradycyjnie mam do was prośbę, gdyby ktoś znał odpowiedź na wątpliwości z tekstu (chodzi o fałdę i zdobienie pleców), to dajcie znać w komentarzu lub w e-mailu. Chociaż przejrzałam ten filmik ze trzydzieści razy pod kątem tyłu kostiumu i jestem całkowicie pewna, że jeśli chodzi o plecy, to wyglądają dokładnie tak jak na projekcie dwuczęściowej wersji. Fałda też raczej jest, najlepiej ją widać na końcu, gdy Elvis już do połowy zakryty kurtyną obraca się bokiem.

*      *      *
*      *
*

Ex Post

Ostatnie ustalenia (27 czerwca 2017 roku):

Tu i ówdzie spotykałam się z informacją, że Elvis miał jeszcze jeden jumpsuit "Knot", który różnił się kolorem tasiemek (rzemyków), były rzekomo ciemne, najprawdopodobniej czarne. Tak przynajmniej wyglądały w światłach sceny. Dotąd ignorowałam tę informację, gdyż w moim odczuciu nie było nic wiarygodnego na poparcie tej pogłoski.

Wersja naszkicowana przez Elaine Christan
Sytuacja się zmieniła, gdy trafiłam na egzemplarz "The Elvis Files Magazine" (nr 10, grudzień 2014), a tam na artykuł "Happy Days" (odcinek 10), gdzie Elaine Christan wspomina kilka koncertów z 1970 i 1971 roku, na których była wraz z matką, w International Hotel, w Las Vegas. Posiłkuje się przy tym zapiskami z własnego pamiętnika, jaki ówcześnie prowadziła. To właśnie z niego pochodzą opisy jumpsuitów Elvisa, w jakich wtedy wystąpił. W moim odczuciu to wiarygodne dowody, bo spisywane na gorąco, tuż po koncertach.

Szczególnie zainteresował mnie jej opis jumpsuitu Elvisa, w którym wystąpił 13 lutego 1971 roku, o godzinie 20:15 (Dinner Show), w International Hotel w Las Vegas (NV). Był to "White Knot Suit", ale z czarnymi, a nie z białymi rzemykami, do którego ubrał pas z czarnej makramy, z wplecionymi klejnotami (biżuterią, świecidełkami). Elaine starała się nam pokazać jego wygląd, przerabiając inne zdjęcie Elvisa z tamtego okresu (patrz zdjęcie po lewej).

Początkowo pomyślałam sobie, że to nie był wcale drugi "White Knot Suit", tylko zmieniano tasiemki (rzemyki), podobnie jak to miało miejsce z koralami przy "White Fringe Suit". Nic jednak nie wskazuje na to, żeby Elvis zakładał ten kostium jakoś szczególnie często, zatem dubel nie był potrzebny.

Poza tym, Elaine wyraźnie napisała w swoim pamiętniku "z dużymi, metalowymi pierścieniami, przez które przewiązano czarne, skórzane tasiemki". Tymczasem, znany nam "White Knot Suit" ma małe napy tunelowe, przez które przewiązano rzemyczki. Wszystko zależy od tego, czym dla Elaine były "duże pierścienie" - duże, bo pomieściły tasiemki, czy duże optycznie. Z jej wypowiedzi wynika też, że raczej nie był to "White Knot Suit" z czarnymi rzemykami, a trochę inny kostium, z nieco szerszymi tasiemkami z czarnej skóry - "White Knot Black Ribbons Suit". Pierścienie też, nie muszą oznaczać małych nap tunelowych, tylko duże krążki, jakie znamy z "White Concho Suit", a wtedy mamy już zupełnie inny kostium.


Ex Post

Ostatnie ustalenia (18 grudnia 2017 roku):

Jumpsuit "White Knot Suit" nadal jest w Graceland. Pokazano go ostatnio na wystawie "Elvis on tour", w londyńskim The O2, która będzie tam od 3 listopada 2017 roku do 4 lutego 2018 roku. Znalazł się tam również szkic projektowy tego kostiumu.


Ex Post 

Ostatnie ustalenia (26 maja 2019 roku):

Od listopada 2018 roku, praktycznie do dziś, firma B & K Enterprises Costume Co. przeorganizowuje swoją stronę sklepową (po raz kolejny). Poszerzyła również swoją ofertę o kilka kostiumów Elvisa znanych ze sceny, których dotąd nie miała. Pojawiły się też nowe repliki pasów, między innymi liliowa makrama, jaką znamy z występów Elvisa na scenie w tym kostiumie oraz w "White Checkerboard Suit".

Trudno mi powiedzieć na ile makrama jest zgodna z oryginałem, gdyż ten na zdjęciach ze sceny nie jest zbyt wyraźny. W każdym razie szerokość i układ się zgadza, kolor mniej więcej też, aczkolwiek trudno ocenić wzór splotu (patrz zdjęcia). W oryginale środkowa część była wykonana ze splotu złotego sznurka, podczas gdy w replice zastosowano złote, ażurowe tulejki.


Ex Post 

Ostatnie ustalenia (13 września 2019 roku):

Znalazłam unikatowe zdjęcie Elvisa w jumpsuicie "White Knot Suit" oraz ... kolorowym szaliku w geometryczne wzory. Niestety zdjęcie jest czarno-białe (patrz pod koniec postu).

Elvis wychodził na scenę głównie z chusteczkami, które później wręczał publiczności, choć podczas pierwszych koncertów w 1969 roku nie było to jeszcze zamiarem, chusteczka pełniła funkcję elementu stroju. Natomiast w latach 1969-1971 (zwłaszcza w 1969 roku) zdarzało się, że zamiast chusteczki miał na szyi szaliczek i na tym zdjęciu mamy właśnie tego przykład. Rok 1971 jest uznawany za ostatni, w którym używał szalików, niemniej ponoć w późniejszych latach przynajmniej na jednym z koncertów użył również szalików, tak przynajmniej twierdzą uczestnicy koncertu. Niestety nie pamiętam o jaki koncert chodziło.

*
*      *
*      *      *

Szkic projektowy Billa Belewa jumpsuitu "White Knot Suit" (wersja jednoczęściowa, bo ten jumpsuit występuje także w wersji dwuczęściowej)

Pas "Blue Macrame" (prawdopodobnie oryginał), który pierwszy raz Elvis założył właśnie do jumpsuitu "White Knot Suit" (Elvis miał takie dwa: w wersji niebieskiej i jasno liliowej) oraz replika "White Macrame", którą również nosił do tego jumpsuitu (także do innych), ze sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co. Dodam, że w tym okresie Elvis miał kilka białych, niebieskich i wrzosowych pasów z makramy, które używał

Replika liliowej makramy ze sklepu firmy B & K Enterprises Costume Co., jaką znamy z występów Elvisa na scenie w kostiumie "White Knot Suit" i "White Checkerboard Suit" (w sklepie pojawiła się w maju 2019 roku)

Jumpsuit "White Knot Suit" pokazywany na wystawach w Graceland. Niestety zdjęcia nie są ani dobrej jakości, ani dobrze wykadrowane (doły kostiumu są ucięte lub przysłonięte i wszystkie ujęcia w zasadzie są takie same). Ostatnie pięć, to świeżutkie zdjęcia z wystawy "Elvis on Tour", trwającej właśnie w Londynie, na obiekcie O2

Z tym zdjęciem coś tu jest nie tak, coś nakombinowano. Pod prawą ręką (pachą) Elvisa dyndają jakieś długie frędzle, a tymczasem na żadnym z rękawów nie ma tych krótkich, które być powinny. Chodzi o spodni odcinek rękawów (tutaj bardzo dobrze widoczny, od nadgarstków po łokcie). Zatem albo zdjęcie zostało mocno zmodyfikowane w zupełnie nielogiczny sposób, gdyż usunięto cechy charakterystyczne kostiumu (frędzle z rękawów i boków na torsie), a dodano mu inne, których nie miał (długie frędzle widoczne pod prawą pachą, być może z pleców), albo zostało sztucznie sfabrykowane na bazie fotografii innego kostiumu, do tego bardzo nieudolnie

Ex Post

Ostatnie ustalenia (7 czerwca 2017 roku)

No i miałam czuja, to kiepski fotomontaż, nieudolna podróba, tak zwane "false". Posłużono się tutaj fotografią z występów Elvisa w "White Fringe Suit". Podmieniono też głowę, wzięto ją jeszcze z innego zdjęcia (gdzieś także je mam, jak znajdę to dołączę). Trochę przycięto kołnierz z jednej strony, a w miejsce sznurówki wstawiono niebieską chusteczkę. Tylko zapomniano usunąć grupę frędzli spod prawej pachy i dodać krótkie po bokach torsu oraz na spodzie rękawów. Z boku nogawek dodano jakieś pukle frędzli, zamiast pojedynczych, takich jak na torsie. Nie usunięto też jednego samotnego frędzla, który odskoczył za lewym ramieniem Elvisa.

Powiem wam, że nie mogę wyjść z podziwu, dlaczego Graceland coś takiego robi! Instytucja, która powinna stać na straży dbałości o szczegóły, pilnować faktów i sama wyławiać wszelkie manipulacje, postępuje jak dyletant lub fałszerz (pospolity przestępca), bo innego wyjaśnienia nie znajduje! Ja już naprawdę widziałam wiele nieprawidłowości w podawanych przez nich informacjach, zwłaszcza w opisywaniu przedmiotów aukcyjnych, lecz zawsze starałam to sobie jakoś tłumaczyć - pośpiechem, niezweryfikowaniem, niechlujstwem, scedowaniem czynności na osobę mniej zorientowaną w temacie itp. Tymczasem takiej graficznej podróby nawet nie da się tak wytłumaczyć. To planowe, zamierzone działanie, wykonane z pełną premedytacją. Widziałam to zdjęcie na ich wystawie! Stało na dole pod jumpsuitami. Pytanie tylko czy ktoś wpuścił ich w maliny, podsuwając im tę fotografię, czy przeróbki zdjęcia dokonano na ich życzenie? Poniżej dowody fotograficzne.

Zdjęcie będące oszustwem i to, które odpowiednio zmodyfikowano (Elvisa w "White Fringe Suit") aby upodobnić kostium do "White Knot Suit", z naniesionymi znacznikami w miejscach spartaczonych modyfikacji

Nieliczne zdjęcia Elvisa na scenie w jumpsuicie "White Knot Suit". Na dwóch górnych zdjęciach fotografii środkowej (tej składającej się z czterech zdjęć), Elvis ma na sobie pas "White Macrame", a na dwóch dolnych "Blue Macrame", tak przynajmniej wynika z opisu. Moim zdaniem na lewym górnym zdjęciu ma również niebieską makramę, a na prawym albo rzeczywiście białą, albo wcale (żadnej)

Elvis na scenie w jumpsuicie "White Knot Suit", prawdopodobnie w pasie "White Macrame Belt" oraz w kolorowym szaliku w geometryczne wzory (unikatowe zdjęcie). To samo zdjęcie, tylko nieco mniejsze jest na kolażu w sepii, w prawym górnym rogu

Kawałek materiału filmowego z koncertu, na którym Elvis nosił kostium "White Knot Suit" (dużo lepszej jakości niż ten na klipie poniżej, aczkolwiek mikro rozmiarów)


Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" na scenie w 1971 roku (niestety nie wiem jaki to dokładnie koncert i gdzie). Śpiewa piosenkę "The Impossible Dream", to chyba najpiękniejsze wykonanie jakie kiedykolwiek słyszałam, wielka szkoda, że jest pocięte (niepełne, jest kilka przerw w trakcie utworu, przeskoków) i równie nie najlepszej jakości od strony dźwiękowej. Na tym klipie moją uwagę zwróciła jeszcze jedna rzecz, Elvis nie kończy koncertu piosenką "Can't help falling in love" jak to zawsze robił, tylko "The Impossible Dream". Poza tym przez moment można dojrzeć, między minutą 00:53 a 00:56, że tył został wykończony tak samo jak w wersji dwuczęściowej (na samym początku, gdy kończy jedną piosenkę i rozpoczyna drugą przez ułamek sekundy również)

Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" na scenie podczas koncertu 20 sierpnia 1971 roku, o godzinie 20:15 (Dinner Show) w Hilton Hotel w Las Vegas, w piosence "Can't help falling in love"

Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" podczas Opening Show w Hilton Hotel w Las Vegas, 26 stycznia w 1971 roku (na poczatku, póżniej jest w innym kostiumie)

Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" w lutym 1971 roku (dokładna data nieznana - klip z filmiku 8mm. Trzeba go obejrzeć w YouTube, bo autor wyłączył odtwarzanie na innych stronach

Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" - koniec stycznia (raczej) lub początek lutego 1971 roku (dokładna data nieznana). To tylko wycinek z innego klipu (nie mogę znaleźć tego filmiku, żeby dać go w całości)

Elvis w jumpsuicie "White Knot Suit" - koniec stycznia 1971 roku (dokładnych dat nie podano). Tu kilka urywków z różnych koncertów w tym jumpsuicie



4 komentarze:

  1. Rozbawiły mnie te przeróbki. Wiedziałem że chodzi o Fringle.
    Jak widać wszystko można. Wizerunek El'a powinien być nienaruszalny. Nawet i w takich przeróbkach. A może to robota tego fotografa co całe życie za nim jeździł?:::):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja szału dostaję jak takie coś widzę. To są jacyś chorzy ludzie, którzy chcą zaistnieć z nowymi informacjami czy zdjęciami i robią taką podłą robotę, wprowadzając innych w błąd, dezinformując.

    Nie wiem czy wiesz, ale są ich tysiące i nawet doczekali się specjalnego terminu, którym się ich od kilku lat określa - "gatheringite". W "What is what?" znajdziesz pełną definicję.
    http://elvisownia.blogspot.com/p/what-is-what.html

    Mnie tylko zastanawia, jak ludzie pracujący przez lata z archiwami Presleya mogli wystawić to zdjęcie jako ilustrację do ekspozycji jumpsuitów. Nie zauważyli podróby? Ech, brak słów ...

    Nie, to nie Sean Shaver, on jak już coś przerabiał, to bez takich wpadek graficznych. Mam przygotowany post o fałszowaniu jumpsuitów na fotografiach Elvisa, wrzucę go w tym tygodniu. Tylko żałuję, że kiedyś takie zdjęcia wywalałam, bo warto to ludziom pokazywać, żeby nie dali się nabierać. Kiedy zaczęłam się dogłębniej interesować strojami scenicznymi Elvisa, setki razy dawałam się tak nabrać. Potem w głowie miałam chaos i mętlik.

    OdpowiedzUsuń
  3. https://youtu.be/QTl4jtgO4uw

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html