poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Elvis w szpagacie

Jak już nie raz wspominałam Elvis był bardzo sprawny fizycznie. Nawet szpagat robił z łatwością, bez wcześniejszego przygotowania (rozciągnięcia mięśni). Niestety, brak materiałów wizualnych, ale udało mi się znaleźć pewną perełkę. Właściwie nie tyle znaleźć, co wypatrzyć, bo materiał ten oglądałam wiele razy, ale jakoś nie zwróciłam na to wcześniej uwagi, skupiając się na śpiewie.

Nie dość, że robi szpagat, to jeszcze w jaki sposób! Śpiewa, śpiewa, nagle obraca się i skacze na ławę z tyłu lądując na niej w szpagacie. Gdy pierwszy raz to zobaczyłam, aż sobie jęknęłam "auuu". 😲

Szkoda tylko, że filmik został źle wykadrowany i nie widać tego w całej okazałości.

Niemniej Elvis bez problemu wykonywał oba typy szpagatów - męski (zwany również poprzecznym lub tureckim) i damski. Męski, to taki gdzie tułów zwrócony jest bokami do nóg, podczas gdy w damskim tułów jest skierowany przodem do jednej nogi, a plecami do drugiej.



P. S.
Zamieszczam filmiki dwoma różnymi metodami, bo wgrywane bezpośrednio na bloga nie zawsze się wyświetlają.

5 komentarzy:

  1. No, niestety, nie widać dokładnie i nie mam pewności, czy to faktycznie był cały szpagat. Chyba jeszcze raz włączę filmik i zastopuję go we właściwym momencie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpagat, szpagat, dokładnie zwany szpagatem "poprzecznym", "męskim" lub "tureckim", czyli taki gdzie nogi są rozłożone pod kątem 180 stopni, a tułów zwrócony bokami do nóg (w damskim tułów jest przodem do jednej nogi, a plecami do drugiej). Zresztą damski szpagat też robił bez problemu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie jest Elvis. Nie jego nos, usta... Inna osoba

    OdpowiedzUsuń
  4. Odsyłam do filmu "That the way is it" i materiałów FTD TTWII.
    To kto Twoim zdaniem jest tutaj na próbie z zespołem Elvisa TCB Band w 1972 roku? James Burton, to też nie on, tylko ktoś inny? Inni członkowie zespołu, to tez nie oni?

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecież to jest Elvis na 100%.Widziałam to wiele razy,ja nie wiem,co się niektórym uroiło.Ja się dobrze przyjrzałam twarzy,więc wiem,co piszę.

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html