czwartek, 28 kwietnia 2022

W hołdzie Elvisowi {13} - piosenka

Po śmierci Elvisa Presleya, wielu ludzi, jego fanów, czuło potrzebę wykrzyczenia swojego żalu po odejściu artysty, na różne sposoby. Jednym z nich była piosenka.

Dotyczy to także artystów. Piosenka "Porch Swing In Tupelo" Eltona Johna, jest nieco inna. Nie pada w niej ani razu imię czy nazwisko Presleya. To bardziej jego duchowe odczucia i refleksje, jakie stały się jego udziałem, gdy zwiedzał Birthplace w Tupelo.




Elton JohnPorch swing in Tupelo [2007], z albumu "Peachtree Road". Pierwszy klip, to live z The Tabernacle, w Atlancie (GA), listopad 2004 rok

There's a porch swing in Tupelo
In the shade of the south
Where the sweet honey drips off that old hush-yo'-mouth
It's a slow road on down
That old Natchez Trace
Through Alabama cotton fields to a state of grace
It's a crisp golden Autumn
On the Tennessee line
Rolling down to Mississippi like you headed back in time
Town's closed on Sunday
Everybody's in church
It's empty as the moon this place here on earth


[refren x 1]
And this place don't change
Some places move slow
I'm just rocking myself on this porch swing in Tupelo
I got nothing to do 'cept hang in the breeze
Ghosts of the old south are all around me
Yea swing high, yea swing low
Here on this porch swing in Tupelo

His mama must have loved him
That truck drivin' boy
With the grease monkey look and the rock 'n roll voice
Well I was just thinkin' 'bout him
'Cause I guess he sat here
Singing all praise to God through poverty's tears

[refren x 3]
And this place don't change
Some places move slow
I'm just rocking myself on this porch swing in Tupelo
I got nothing to do 'cept hang in the breeze
Ghosts of the old south are all around me
Yea swing high, yea swing low

Here on this porch swing in Tupelo [x2]



P. S.
Dzięki Aga. :)

11 komentarzy:

  1. Miło mi,dziękuję😊

    OdpowiedzUsuń
  2. No,nie bez kozery zostałam nazwana przez Danusię,,Nadwornym szperaczem internetowym"😂😂😂

    OdpowiedzUsuń
  3. Aguś, bo Ty zawsze coś tam upolujesz ciekawego. :))) Akurat tej piosenki też nie znałam. Ja generalnie nie lubię Eltona, ale ta mi się nawet podoba.

    Krzysiu Aga mi jeszcze podrzuciła dwa inne linki do piosenek tribute, ale w wykonaniu kobiet. A ja jakoś nie lubię jak kobiety śpiewają o Elvisie. Nie wiem skąd mi sie to wzięło, ale tak mam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt bo jak kobiety śpiewają,to tak jakby bez emocji,wez wyrazu,nie czuć tego w ich głosach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak sam Elvis potrafił emocjonalnie śpiewać,ech...aż ciary szły😢

      Usuń
  5. Ja Eltona uwielbiam. ostatnio śpiewałem jego kawałek... TINY DANCER. Ten gość ma niesamowite wyczucie do pięknych melodii.
    co do kobiet - też nie lubię ich słuchac. a zwłaszcza tych współczesnych - wszystkie piękne tak samo a głos.... zawsze te wyciąganie, wzdychanie jakby z łózka nie wychodziła:)
    z kobiet to lubię i słucham KORĘ:) i tyle. Aha i Janis Joplin. Ale to już wyższy kosmiczny poziom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli o kobiety chodzi to mnie zawsze intrygował głos Cher i nieżyjącej już artystki z Izraela Ofry Hazy,niewiem czy znasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Janis Joplin to ma ciekawą barwę głosu,lubię jej utwór,,Mercedes Benz"☺

      Usuń
  7. Cher tak:) Ofra Haza niestety nie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak mogę do was zadzwonić ?
    Napiszcie .... presley@autograf.pl
    I w jakich godzinach

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html