środa, 2 marca 2016

W hołdzie Elvisowi {1} - piosenka

Po śmierci Króla właśnie ta piosenka okupowała listy przebojów w wielu krajach na świecie. Była chyba pierwszą napisaną na jego cześć, bo już w 1977.

„I Remember Elvis Presley (The King Is Dead)” przepiękna, liryczna, melodyczna, bardzo osobista piosenka, napisana natychmiast po śmierci Elvisa, wspólnie przez Dicka Bakkera, Eddy'ego Ouwensa i Dunhillsa. 
 
Zaśpiewana i nagrana przez Danniego Mirrora (w rzeczywistości Eddy'ego Ouwensa) z Holandii. Była pierwszą piosenką napisaną w hołdzie dla Elvisa po jego śmierci. W Holandii singiel wyszedł jeszcze przed pogrzebem Elvisa (!), a swoją światową premierę miał we wrześniu 1977 roku.

W wersji wydanej w Holandii wmontowano wypowiedź spikara (Tony Berk) z Radia Noordzee, które jako pierwsze poinformowało holenderskich słuchaczy o śmierci Elvisa Presleya. Natomiast w wersji międzynarodowej, spikera (Tony Prince) z Radia Luxembourg, które było pierwszym w Europie, jakie przekazało tą wiadomość.


Danny Mirror – I remember Elvis Presley [1977]- dobra wersja

Danny Mirror – I remember Elvis Presley [1977] - trochę cichsza


Danny Mirror – I remember Elvis Presley [1977] - NAJLEPSZA wersja, tak pod względem audio jak i video (fragmenty filmów archiwalnych)

Last night I turned radio on for the midnight news
Suddenly... I thought I’d die of a broken heart
When I heard the announcer say:
"The great rock singer Elvis Presley also known as the King
Just died in a hospital in Memphis, Tennessee USA
At the age of fortytwo years." (oryginalny cytat z radia)

"Ladies and Gentlemen, the King is dead, Elvis Presley,
Just died in a hospital in Memphis, Tennessee USA,
42 years on this planet, but you'll be here forever ...” (zmieniony cytat z radia)

I remember Elvis Presley
Lord, how I love to hear him sing!
So I’ll adore him just forever
For he’s the one and only King
I remember Elvis Presley
And he won’t ever set me free
Like he was singing “Now or never”
He’s just in golden memories.

Good luck charm is not forever
Good luck songs we need ‘em ever
Again, again play your songs
‘couse in my mind You haven’t gone
“Are you lonesome tonight? Do you miss me tonight?
Tell me dear are you lonesome tonight?”

I remember Elvis Presley
Lord, how I love to hear him sing!
So I’ll adore him just forever
For he’s the one and only King
I remember Elvis Presley
And he won’t ever set me free
Like he was singing "Now or never”
He’s just in golden memories.

My dear friend I won't forget you
When I need you I can hear you
King though I dont know where or when
There'll be a day we meet again.
“Wise man say only fools rush in
But I can’t help falling in love again”

Elvis Presley - I wanna thank You for all the happiness
You gave so many people
All over the world during many, many years.
Ha I remember the DJ was playing “Jailhouse Rock”
When I had my first date with a beautiful girl.
And since that evening you’ve been my friend Elvis...

I remember Elvis Presley
Lord, how I love to hear him sing!
So I’ll adore him just forever
He’s just in golden memories. 


To wersja pełna, czasem śpiewał skróconą. W jednej z wersji na początku, tam gdzie cytuje słowa spikera radiowego, jest oryginał z radia, w drugiej już podstawiony głos i zmieniona wypowiedź (fiolet w tekście).



Danny Mirror – I remember Elvis Presley [1977] - NAJLEPSZA i najnowsza wersja (2020), tak pod względem audio jak i video (fragmenty filmów archiwalnych)

Danny Mirror – I remember Elvis Presley [1977] - kolejna, o tyle fajna, że dość głośno nagrana



12 komentarzy:

  1. Znalazłam 3 utwory zaśpiewane w hołdzie Elvisowi i chciałam tutaj o nich wspomnieć.Pierwszy z nich to:,,Elvis Aaron Presley-I still cry(41'st Anniversary Tribute Video,16 August 2018)UPDATED
    https://youtu.be/8Z3HBCU84dE
    Drugi:,,The Memphis Lullaby-Tribute To Elvis Presley"
    https://youtu.be/xBZoj1gf_VQ
    Trzeci:,,Elton John-"Porch Swing in Tupelo"tribute to Elvis Presley
    https://youtu.be/JNsdUX_Gb44

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Aguś. :)

    Pierwsza znałam, druga nie. Muszę jeszcze słowa znaleźć, żeby ocenić jej wartość. Chociaż powiem, że ja nie lubię jak kobiety śpiewają o Elvisie. Nie wiem czemu, ale tak mam. :)

    Eltona nie lubię, ale ta piosenka jest nawet całkiem, całkiem. Na pewno ją dodam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też za Eltonem nie przepadam,ale niektóre trzeba przyznać ujdą,jak np.ta na cześć księżnej Diany,czy z Króla Lwa.Ale najlepszą to jednak ma Ron Jesse jak dla mnie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S.-co do kobiet to ja też nie przepadam za utworami śpiewanymi przez nie,bo mnie drażni.Facetom lepiej wychodzi.

      Usuń
  4. Dla mnie też. Zresztą w ogóle podoba mi się głos Rona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha,bo ma podobny do Elvisa,wiem,wiem,też tak mam:-))

      Usuń
  5. Nie wiem czy podobny to dobre słowo, bo jednak ich rozróżniam. Właśnie nie umiem znaleźć adekwatnego słowa. Na pewno podobieństwo w brzmieniu jest, ale Ron ma też tą słyszalną dojrzałość w głosie, jak Elvis.

    Nie wiem dlaczego, ale kobiety śpiewające o nim mnie drażnią. W każdym razie w tych piosenkach, które poznałam. Ale jakoś mi to nie pasuje, jakby nie ma tej mocy i wyrazu, jaki chciałabym usłyszeć w utworze - hołdzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie miałam problem,żeby odróżnić Elvisa od Rona w utworze,,Haleluyah",dopiero mi Krzysiu pomógł.Co do śpiewu kobiet to też mam takie samo zdanie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam jeszcze o utworze pt.,,Walking in Memphis"który wykonuje Mark Cohn.To chyba też utwór poświęcony Elvisowi gdyż można w nim zobaczyć m.in.Sun Studio,statuę Elvisa,bramę Graceland.

      Usuń
  7. Sprawdziłam piosenkę. Jest tam o Elvisie ale w kontekście jego kariery. Kiedy chciał nagrać szukał inspiracji nad grobem Elvisa, jak tysiące innych artystów. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A "Halelluya", to wiedziałam, że to on po pierwszych taktach fortepianu zanim zaczął śpiewać. A jestem taka mądra, bo on ma bardzo charakterystyczne brzmienie i jeśli chodzi o ten instrument, to jest zawsze ten sam egzemplarz, w każdej jego piosence. Innych instrumentów nie rozpoznaje.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ano właśnie bo ja się bardziej na śpiewie skupiłam i dlatego miałam taki problem z rozpoznaniem:-)

    OdpowiedzUsuń

1. --- Najedź kursorem myszy na słowa "Wpisz komentarz" w białej ramce i kliknij.
2. --- Następnie kliknij strzałkę (▼) po słowach "Skomentuj jako:".
3. --- Po rozwinięciu listy wybierz pozycję trzecią "Nazwa / adres URL".
4. --- W polu "Nazwa" wpisz dowolny NICK, którym będzie sygnowany Twój komentarz.
5. --- Po wpisaniu nicka, kliknij w przycisk "Dalej", a następnie w białym polu wpisz treść komentarza.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pola "adres URL" nie wypełniamy, chyba, że ktoś ma swoją stronę i chce ją tu podać.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Instrukcja graficzna tu:
https://elvisownia.blogspot.com/p/nick-w-komentarzu-instrukcja-graficzna.html